2de dagboek van sporterkertje

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door Hellothere »

sporterkertje schreef: 11 feb 2021, 11:54 Thans voor de tip, dat ga ik eens proberen. Morgen heb ik vrij, zaterdag werken en zondag thuis. Morgen en zondag ga ik het uitproberen wat het voelt.
Inderdaad een heel goeie tip van Mart, de inspanning een beetje verdelen. Zorg er ook wel voor dat je de rustdagen tussen de loopjes respecteert, anders riskeer je andere problemen (blessures door overbelasting).

Nu zijn "zware benen" niet zo uitzonderlijk bij beginnende lopers, het is een beetje een "klik" die moet komen (en die is er vroeg of laat).
Je vraagt tenslotte aan je lichaam om ineens toch wel inspanninge te leveren die het al enige tijd niet gewend is, en in het begin protesteren die spiertjes soms wel eens (vandaar ook weer de noodzaak om die rustperiodes te respecteren).

Maar ik denk dat je dat eigenlijk wel weet allemaal, want je hebt het ooit gedaan.

Laat weten hoe het vandaag en zondag gegaan is, en ook als het eens een keertje minder goed gaat (wat zelfs meer ervaren lopers wel eens voelen), denk dan gewoon "volgende keer beter", en die volgende keer er dan ook daadwerkelijk tegenaan.

Maar volg ook hier de tips van Mart : rustig aan, korte loopjes, niet teveel, te snel, te ver in één keer.

Succes !!!!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Oeps, mijn pc doet raar, effe mijn tekst kwijt
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Vrijdag 12 februari 2021 om 14u
Zon / -2 graden / winderig

Na een tijdje op de sukkel met mijn beenspieren heb ik vandaag toch een toertje gelopen. :D Yes yes yes
Deze voormiddag eerst de huishoudelijke taken gedaan en even uitgerust voor ik me omkleedde.
Ik heb een gewoon muziekje in mijn oor geduwd en mijn lichaam gevolgd. Ik heb enkel mijn gsm opgezet voor de Runkeeper, dan wist ik hoe en waar ik gelopen heb. Tijden, hartslag en heel dat gedoe interesseerde mij niet.
Ik kwam thuis, bekeek de runkeeper en :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik heb me 1,4 km warm gestapt tot op het strand aan de waterlijn (West Staketsel, west-dam). Runkeeper en mijn muziekje opgezet en we zijn vertrokken. Op een rustig gemakkelijk tempootje, het verliep heel goed, genieten van het water, de zeelucht en de wandelaars die opzij gingen voor mij. :shock: Ook had ik direct mijn goede loophouding :D
Ter hoogte van de de 3-gapen (een Oostends kenmerk aan het zwembad), dacht ik van er zal nu wel een minuutje voorbij zijn en heb 2 foto's genomen (ik weet niet meer hoe je die hier post), met het hier thuis te bekijken bleek dat ik 1,300 km te zijn dat ik aan 1 stuk heb gelopen. Na de foto's ben ik terug gedraaid en dat heeft niet lang geduurd. Een 500 tal meters en ben ik beginnen stappen. Er stond een hevige wind op kop, en dat ging heel moeizaam. Zelfs met het stappen ging ik moeilijk vooruit. Terug op vaste grond (dichter bij de huizen) was de wind minder, ok terug een loopmomentje, tot aan een plein iets verder dan de vistrap ( blijkbaar had ik weer 800m gelopen, en het voelde heel goed. Geen pijn, geen knagingen, een beetje vermoeide benen (zoals op het werk), voor de rest was het enkel genot. De laatste 360 meters heb ik uitgestapt.
Het lopen zelf, zonder het warm stappen en het afkoelingstappen

3,420 km
32min 42 sec
9:34 min/km

Tja euuu tijden en afstanden interesseren mij niet, maar achteraf alles zo te bekijken is het wel leuk om mijn loopervaring te beleven en na te kijken. Is het omdat het zo vlotjes ging :?:
Ik ben heel blij dat ik ook deze keer de raad van de apotheker heb gevolgd en langs de waterlijn te lopen op het strand. Dat heb ik de vorige keren niet gedaan.
Ook ben ik heel blij dat ik hier hele goede raad meekrijg en daar ben ik heel dankbaar voor.
Hopelijk dat het zondag ook lukt, zonder te veel kwaaltjes en kwijntjes ;)

Sportieve groetjes
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door Hellothere »

Bij dat het nu toch een beetje beter gaat, op naar de volgende ;) .
Niks forceren en genieten is inderdaad de boodschap nu.
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

De 2 foto's die ik genomen heb tijdens mijn loopje gisteren [emoji4]AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Mijn looproute die ik gisteren beschreven hebAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door martmarbus »

Mijn complimenten.
Je bent echt goed en goed gedoseerd bezig.
Ga zo door. Bedenk dat niks moet, als je maar geniet
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door BlackScorpion »

Het is inderdaad geen slecht idee om je loopjes te houden voor je vrije dagen en even niet te lopen op je werkdagen. Je doet al kilometers genoeg op je werk, je benen zullen nog wel even tijd nodig hebben om te wennen voor loopjes op werkdagen goed gaan aanvoelen. Traag maar gestaag, niemand zit achter je aan, het moet leuk blijven hè! En je ziet, het gaat op de vrije dagen, dus je bent het lopen niet verleerd ;)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door Hellothere »

Leuk tochtje.
Ben altijd stiekem jaloers op mensen die het privilege hebben om aan onze kust te mogen lopen.
Blijven geniet nu maar, er komt opnieuw deftig loopweer aan.
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Hellothere schreef:Leuk tochtje.
Ben altijd stiekem jaloers op mensen die het privilege hebben om aan onze kust te mogen lopen.
Blijven geniet nu maar, er komt opnieuw deftig loopweer aan.
Ik was vroeger ook stiekem jaloers, en heb altijd gezegd van wanneer het kan ga ik aan zee wonen. Dat is nu het 7den jaar en ons krijgen ze niet meer terug naar de kempen.

Over het lopen.... ik voelde me zo gefrustreerd, boos, droevig... omdat mijn benen nog steeds niet mee willen. Zelfs op het werk maken ze zich zorgen dat ik met momenten mank in de winkel rondloop. Dan geef ik een smoesje dat mijn knieën vast zitten, dat is al een gewoonte. Een leugentje om bestwil.
Maar dat lopen grrrrrr
Dan volg ik het verslag van Diti
Lieve hemel ..... en ik maar klagen. Ik schaam mij nog roder dan een tomaat.

Diti, ik wens je het allerbeste toe, na zo´n operatie is het een lange en pijnlijke revalidatie, na sneeuw komt zonneschijn, of hoe is die uitdrukking. Je gaat nadien rondhuppelen als een jong veulentje.
Voor de rest.... hou het veilig en geniet van jullie loopjes.
Ik blijf alles volgen om in jullie plaats te kunnen genieten. En voor Diti ... samen de pijn verbijten

Sportieve groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Plaats reactie