2de dagboek van sporterkertje

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Normaal wou ik gisteren mijn loopje posten, maar ik had er geen tijd voor.
Gisteren heb ik wel mijn loopje proberen te doen, maar dat was heel snel afgelopen...... :cry:

Eerst warm stappen en nadien een minuutje gelopen, yes dat ging....wat stijvig en stroef, maar dat heb ik altijd in het begin met mijn loopjes... vroeger ook al, maar het gevoel zat goed. Dan een minuutje stappen, nog steeds goed... yes ..... 2 minuutjes lopen, en op het laatste van die 2 minuten begon die pijn weer opzetten :evil: . Dan maar heel verstandig naar huis gestapt, :evil: :cry: :evil: :cry: :evil: :cry:

Ik denk dat ik nog een weekje meer rust ga nemen, want met mijn nieuw werk, doe ik ook turnoefeningen die ik niet meer gewoon ben, bukken, op een strapje stappen, uitrekken, bukken.... allemaal om de vakken te vullen. Op en af naar het magazijn en terug in de winkel, paletten sleuren ....Na 3 jaar 8u/dag strijken krijgen mijn benen nu heel andere inspanningen.... en deze trien vraagt dan nog van haar benen om te joggen :lol: :lol: :lol: :lol: En mijn benen zeggen van ZOT, en dat heb ik gisteren erg gevoeld. Maar opgeven doe ik niet :mrgreen: 8-) Ik kijk er veel te erg naar uit om terug mijn loopjes te doen.

Volgende week een nieuwe start (proberen toch) Starten doe ik zeker, en als mijn benen het dan willen, zijn we vertrokken met mijn doelen.

Jullie verslagen blijf ik lezen, want die moedigen mij enorm aan.

Succes iedereen en ook voor diegenen die in de lappenmand liggen veel sterkte. Sportieve groetjes iedereen
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door martmarbus »

Mevrouw, u doet het geweldig.
Bouw met kleine beetjes op. En neem zonodig een dag extra rust.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door BlackScorpion »

Zoals jezelf zegt, je doet nu heel andere bewegingen en geen lichte daarbij ook niet. Misschien moet je je lichaam eerst de tijd geven om te acclimatiseren aan de bewegingen op je werk, voor je er het joggen bovenop gooit? Dit zal geen maanden duren, maar misschien wel een paar weken. Wees in ieder geval lief voor je lichaam, het moet nog even mee. En beter dan nu even wachten met joggen en het binnen een tijdje wél kunnen, dan teveel vragen en lang in de lappenmand duiken ;) Succes!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door Hellothere »

Volledig eens met BS.

Beter nu een beetje rustiger aan doen, en nog jaren plezier beleven aan je loopjes, dan het boeltje forceren, en van de ene blessure in de andere te rollen, waardoor je er op den duur de brui aan geeft, en dat willen we uiteraard niet ;) .

Je bent nog enthousiast, en we gaan dat zo houden eh :geek: .
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Gratis af te halen..... een paar benen.
Na het werken zijn de baterijen leeg en moeten snachts opgeladen worden.

Grrrrrrr ik baal ervan dat het lopen nog steeds niet lukt. Volgende week nog een proberen




Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door Hellothere »

sporterkertje schreef: 10 feb 2021, 15:32 Gratis af te halen..... een paar benen.
Spijtig, ik heb al een paar, en daar ben ik behoorlijk tevreden mee :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
sporterkertje schreef: 10 feb 2021, 15:32Na het werken zijn de baterijen leeg en moeten snachts opgeladen worden
Da's bij iedereen zo :D .
Maar toch, je zou er versteld van staan, hoe die batterijen ook kunnen opgeladen worden, net door te bewegen (hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken). Als ik (met dank aan Corona) thuiswerk, dan loop ik op de middag (mijn middagpauze zeg maar). Zelfs nu sta ik nog versteld hoeveel energie ik extra heb na mijn loopje, en een verkwikkende douche.
Toen ik nog dagelijks naar kantoor reed, en ik dus 's avonds liep, was het ook telkens (of toch dikwijls) naar die loopschoenen kruipen, en me naar die voordeur slepen, ... om dan, elke meter, beter te lopen, en als herboren terug te komen. Hoofd leegmaken en gaan noemt dat.
sporterkertje schreef: 10 feb 2021, 15:32Grrrrrrr ik baal ervan dat het lopen nog steeds niet lukt. Volgende week nog een proberen
En wat lukt er eigenlijk niet ?
Heb je pijn nog ?
Zware benen ?
Gewoon het lijf wat niet meewil ?
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Hellothere schreef: 10 feb 2021, 17:03
En wat lukt er eigenlijk niet ?
Heb je pijn nog ?
Zware benen ?
Gewoon het lijf wat niet meewil ?
Het is het lopen dat niet lukt, door de vermoeide zware benen. Ik zit dagelijks aan een gemiddelde van 12.000 stappen per dag, als ik dan mijn loopschoenen aantrek en mij warm stap, voelt het allemaal nog redelijk aan. Met de loopmodus krijg ik mij niet in de goede loophouding door mijn vermoeide zware benen. Er zijn dagen bij dat ik om 4u30 moet opstaan voor om 6u te beginnen, wat heel pijnlijk is want ik ben totaal geen ochtend mens en die vermoeidheid zit ook een beetje in mijn lijf :?
Gisteren had ik nog een gesprekje, en ze vertelden me dat, wanneer je ander werk doet... dat je lichaam 2 maanden nodig heeft om aan te passen aan de nieuwe bewegingen van het werk.
Dat kan ik wel begrijpen, maar 2 maanden wachten :evil: :evil: :evil: :evil:

Het komt over alsof ik uitvluchten aan het zoeken ben, maar dat is het niet..... ik verlang en wil terug mijn toertjes lopen.
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door martmarbus »

Verleg je loopjes naar het weekend.
En houdt ze kort.
Probeer er geen wedstrijdtempo van te maken.
En houdt het in de week alleen bij wandelen.
Zo verdeel je de last een beetje.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Thans voor de tip, dat ga ik eens proberen. Morgen heb ik vrij, zaterdag werken en zondag thuis. Morgen en zondag ga ik het uitproberen wat het voelt.
Ik hoooooooop goed

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door martmarbus »

Succes
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie