2de dagboek van sporterkertje

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door M_N_M »

Als de schoenen oke zijn, dan moet je idd gewoon rustig opbouwen dan.
Als ik het goed lees ben je nog bezig met STR 0-5km dus snelheid is hier van geen belang, uitlopen moet je doel zijn.

Loop dus beter op rustig tempo, eens je basis er is (en je spieren/gewrichten/... de inspanning goed aan kunnen) kan je denken aan snelheid.
Een vaak voorkomende fout is dat men te snel te veel wil. Soms voelt het gewoon goed (goede ademhaling) en wil men sneller terwijl men vergeet dat spieren/gewrichten/... hier nog niet klaar voor zijn.

Hopelijk kan je snel terug je STR (her)aanvatten.

Succes!! 8-)
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

M_N_M schreef: Loop dus beter op rustig tempo, eens je basis er is (en je spieren/gewrichten/... de inspanning goed aan kunnen) kan je denken aan snelheid.
Een vaak voorkomende fout is dat men te snel te veel wil. Soms voelt het gewoon goed (goede ademhaling) en wil men sneller terwijl men vergeet dat spieren/gewrichten/... hier nog niet klaar voor zijn
Succes!! 8-)
Dat probleem heb ik duidelijk ondervonden, en ik hoop dat er veel nieuwelingen een les trekken uit deze dwaze domme zet die ik gedaan heb :? :cry:
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Hoi start to runnertjes en gevorderden 8-)
Het is een hele tijd gelden dat ik hier nog eens heb gepost. :? Het doet me heel goed dat er een paar nieuwelingen bij gekomen zijn :P :P Volhouden want jullie kunnen het :P
Sinds de problemen met mijn voet was het lopen met vallen en opstaan. Verschillende malen gestart met Evy maar na een paar lessen terug in de lappenmand :cry:
Ik werd verlegen om iedere keer hier iets te plaatsen, daarom dat ik nu wat langer heb gewacht om zeker te zijn dat alles goed verloopt. Ondertussen zat ik terug in een zware depressie door mijn werk. Sinds vorig jaar, in juli, heb ik een nieuwe job, en voel me veel beter. Alleen was het lopen weer uitzoeken van hoe en wanneer omdat ik nu een full-time strijkster ben, en heel de dag op mijn benen sta. Veel te moe om na het werk nog te lopen :cry:
Maar ondertussen heb ik mijn patroon gevonden en ik zit ondertussen aan de 7 km en ben aan het opbouwen naar de 10 km. 8-) Natuurlijk met ons Evy'tje :P :P
Ik wou jullie even laten weten dat ik nog terug/steeds in de running zit, en ik loop nog steeds op wolkjes :P
Tja, euuuu, ik ga jullie wel verklappen dat ik die intervallessen wel volg, maar ze niet doe. Daar is de dijk weer heel goed voor :oops:

Fijn sportweekend en sportieve groetjes :P
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
DiVanCo
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2018, 16:50

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door DiVanCo »

Leuk te lezen dat het weer goed gaat, veel succes verder in alles wat je doet :P
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door martmarbus »

Heel goed.
Laat je maar weer horen.
Ik ben blij dat je er weer bij bent
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door M_N_M »

Welkom terug! 7km, das al erg knap!! Goed dat je ook terug privé terug op het goede pad zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door sporterkertje »

Met rode wangen ben ik hier terug. :oops: :oops: :oops: De draad die ik gevonden had door mijn fulltime job was ik toch terug verloren. In de week was ik te moe en in het weekend de huishoudelijke taken en rust. Ik geraakte niet in mijn loopkledij en mijn loopschoenen omdat mijn lichaam mij zot verklaarde. Begin deze week kreeg ik het nieuws dat de firma failliet gaat. :cry:
Heel de week lag ik overhoop en kreeg ik zo'n ingeving... "hey waarom niet terug gaan joggen". Hoe meer ik dat dacht hoe meer ik er zin in kreeg. Nu ik terug meer tijd heb en meer rust, heb ik besloten om vanaf morgen terug van start te joggen. Mijn loopkledij en schoenen liggen al klaar, mijn mp3speler is terug startklaar gemaakt.
Eens een loper blijf je een loper, niet altijd fysiek, maar wel in hart en verstand ;)

Nu weet ik niet wat het beste is om een goede start te maken en te hebben.... Met deze dagboek verder gaan of een nieuw dagboek starten :?: :?: :?:
Was het maar al morgen.... waarom morgen.... dat komt met het loopschema het beste uit. Maandag, woensdag en vrijdag
Tot morgen en spotieve groetjes.
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Welcome back ;) , voor mij mag je gewoon verder gaan met dit dagboek hoor, geen probleem :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door M_N_M »

Welkom terug en veel succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2de dagboek van sporterkertje

Bericht door martmarbus »

Jammer voor je baan......... Maar fijn dat je de draad weer gaat oppakken.
Kijk uit, je begint weer van voor af aan.
Maar als je de technieken weer oppakt, dan gaat het zeker lukken.
Veel succes.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie