Dagboek RigolleM

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Tot eind november 2014 altijd regelmatig gefietst, maar daar kwam abrupt een einde aan door een frontale botsing met een auto.
Héél veel geluk gehad en enkel zware kneuzingen in linkerhand (alle vingers), sleutelbeen linker schouder ontwricht en flinke snee in de onder de rechterknie.
Om een lang verhaal kort te houden, het heeft 5 maand geduurd eer ik terug kon fietsen. Conditie weg en een kleine 8kg bijgekomen.
De zin om te fietsen was helaas ook weg, zeker omdat mijn vrienden zijn blijven fietsen en hun conditie op pijl was.
Dus besloten om het over een andere boeg te gooien en mijn vormpijl en overgewicht proberen bij te schaven door te lopen.
Ik had nog nooit gelopen en op zondag 19 juli gestart met de eerste S2R les van het schema 0-5km.
De zaterdag naar runninggent.be achter een paar loopschoenen en wat aangepast kledij.

Nu zondag begonnen aan les 13 - week 5 (2L 2S 3L 2S 5L 3S 5L 3S 5L 2S) - totaal 32'

De eerste 3 weken heb ik serieus afgezien, want mijn spieren zijn totaal niet gewoon om te lopen, en na iedere rustpauze (stappen) deden mijn kuiten ongelooflijk pijn. Dit was tijdens les 13 een pak beter, en het gevoel dat het lopen langer mocht zijn, maar ik hou mij aan het schema, vooral om die spieren te laten aanpassen en geen onnodige blessures op te lopen.

Dit is zowat het resultaat:

Afbeelding

Ik loop op een finse piste in Deinze (Brielmeersen), na 10w zou ik dus aan één stuk 2x het traject van 2,5km moeten kunnen lopen. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door Bubbels** »

Welkom rigollem!

Wat erg dat je bent aangereden! Hopelijk heb je er niets aan over gehouden...
Het is echt verschrikkelijk hoeveel je op korte tijd kunt aankomen als je sport van de ene dag op de andere wegvalt hé?

Gelukkig heb je de moed gevonden om weer aan je conditie te werken :)
Je tempo ziet er alvast zeer goed uit!
Ik had bij aanvang van S2R ook vaak last van mijn kuiten tijdens/na het wandelen. Intussen is dat helemaal voorbij, dat zal bij jou zeker en vast ook zo zijn!
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Bubbels** schreef:Welkom rigollem!
Bedankt!
Bubbels** schreef:Wat erg dat je bent aangereden! Hopelijk heb je er niets aan over gehouden...
Schouder komt nooit meer goed, maar in het dagelijks leven heb ik er geen last van.
Het is echt verschrikkelijk hoeveel je op korte tijd kunt aankomen als je sport van de ene dag op de andere wegvalt hé?
Bubbels** schreef:Je tempo ziet er alvast zeer goed uit!
Afbeelding
Hartslag stond er niet tussen hierboven.
Bubbels** schreef:Ik had bij aanvang van S2R ook vaak last van mijn kuiten tijdens/na het wandelen. Intussen is dat helemaal voorbij, dat zal bij jou zeker en vast ook zo zijn!
Heb het gemerkt de laatste keer dat het inderdaad betert... hopelijk blijft het zo.
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Les 14 - 2L 1S 3L 2S 6L 2S 6L 2S 7L 2S - totaal 33'

Afbeelding
Afbeelding

Had gehoopt om in de regen te lopen, maar wou maar niet regenen... tot ik terug thuis was :D

Het ging tamelijk vlot enkel de laatste minuut van de 7' lopen, kreeg ik slapende voeten... wat tijdens het wandelen verergerde.
Op naar de volgende les (donderdag of vrijdag).
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door fann »

Wow.. Jij loopt behoorlijk snel...

Succes
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door zoefje »

Welkom hier!!
Erg vervelend dat je na je ongeluk geen plezier meer hebt in het fietsen, maar je hebt er nu een andere hobby bijgekregen als ik dat zo lees. Je bent inderdaad snel met lopen! Succes en veel plezier!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Bedankt voor de steun ;-)

Ik vond ook dat ik 'te' snel liep, als ik hier de verslagen lees van de starters van S2R.
Maar ik luister vooral naar mijn hartslagmeter en die was gisteren rond de 160bpm:

Afbeelding

Ooit eens een inspanningstest gedaan toen ik ook niet zo goed in vorm was, en had toen een omslagpunt van 175bpm, dus rond de 160bpm lijkt mij niet slecht.
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Gisteren les 15 (2L 2S 4L 2S 5L 2S 6L 2S 7L 2S - totaal 34') van S2R afgewerkt, m.a.w. halverwege!!!

Het ging goed tot minuut 25 en dan begon met rechtervoet te slapen, proberen door te lopen tot het einde maar 5' later begon ook de linker te slapen, gelukkig zat ik op het einde van de les en kon ik mij op een bankje zetten verderop. Na nog geen 30s was het terug weg, en zo terug naar mijn fiets gelopen. Hier gelezen dat het iets te maken heeft met de bloeddoorstroming en dat ergens de voet wordt gekneld. Morgen (zaterdag) eens terug naar Blue Globe Sports om eens de schoenen na te laten zien, ze komen na een looptest van daar.

Afbeelding
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door fann »

Dingen die je kan proberen: je veters minder hard strikken, je tenen op'krullen' terwijl je je veter knoopt, andere sokken,...
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door M_N_M »

Goed bezig, ik volg mee vanaf nu! Je veters van je schoenen moeten niet superstrak, ik had die fout ook gemaakt (pijn op puntje van veters) maar het loopt wel degelijk even goed met veters wat minder strak!

Btw: Ik ben ook een ex-fietser. Lopen is gewoon veel leuker (en minder gevaarlijk :p) en je verliest er minder tijd mee ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Plaats reactie