Dagboek RigolleM

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door zoefje »

Je bent in ieder geval een stuk wijzer geworden met je voet probleem. Nu duimen dat de oefeningen hun werk doen!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door martmarbus »

Wanneer je weer wat beter op de been bent, moet je je zeker aan de warming-ups houden maar ook aan de cooling-downs.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Sinds oktober 2015 geen meter meer gelopen, ook het fietsen zat op een laag pitje... dus conditioneel zat ik tot eind april nergens.
Terug beginnen fietsen op het gemak, maar ik heb niet altijd de tijd er voor om minstens een uur te gaan fietsen en het weer zit dan meestal ook niet mee, dus terug de draad opgevist om te gaan lopen.

Na zo een lange inactiviteit van het lopen beslist om terug van nul te beginnen en vorige week donderdag les 1 van STR aangevat. Gisteren les 2 gelopen en dit ging toch al iets vlotter, want de pezen en spieren zijn totaal niet meer gewoon om te lopen. Ik probeer om de 2 dagen te lopen, maar vrijdag (laatste dag verlof) een ritje met de fiets gedaan en de beentjes waren een beetje paraplu om zater- of zondag te lopen.

De problemen met de kuitspieren, enkel en beenlengteverschil zijn niet opgelost, dus ik verwacht dat dit terug boven water komt éénmaal ik langere periode moet lopen. Dit deed zich meestal voor na 20'. Ik loop nu wel met een 6mm zool in de rechterschoen en probeer voor en na het lopen voldoende te stretchen, maar ik hou er rekening mee dat ik vanaf minuut 20 een stukje ga moeten wandelen. De bedoeling is toch 5km te lopen, maar het zal wellicht niet aan één stuk zijn... daar leg ik bij wel bij neer.
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Een weekje verder, we hebben week 1 volledig afgewerkt om de spieren/pezen wat te laten wennen aan het lopen, maar ik voelde eigenlijk niks van die inspanning na de derde les, daarom besloten om week 2 en 3 over te slaan en onmiddelijk de laatste les van week 4 aan te vatten, wat al meer lopen en minder wandelen omvatte.
Vandaag week 5 eerste les (L 2’ S 2’ L 3’ S 2’ L 5’ S 3’ L 5’ S 3’ L 5’ S 2’ - totaal 32') en toch al 20' lopen, en ja hoor... daar was hij weer de slapende voet... nu wel helemaal op het einde van de oefening dus zal ik mij hieraan moeten aanpassen als ik ooit 5 km wil lopen, zal nooit in één keer lukken.

De results:

Afbeelding
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Vandaag laatste STR gelopen week 9 les 3:

Afbeelding

Kunnen uitlopen zonder slapende voet, dus ben ik benieuwd naar de volgende loop waar ik in één run de 5 km ga lopen. Kijk er al naar uit!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Proficiat en veel succes voor de 5k :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door Saskia1982 »

Ziet er goed uit! :)
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door zoefje »

Weer lekker werken aan je come back!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Donderdag de eerste keer de volledige 5 km gelopen in één run. Gisteren nog eens overgedaan, maar dan terug op mijn geliefkoosde parcours i.p.v. langs de straat. Helaas werkte mijn Forerunner 235 niet naar behoren en heb ik geen GPS tracking.

Ik loop ergens rond de 6:15 min/km of 9,5 km/u maar de hartslag was wat te hoog, dus ik ga momenteel niet proberen te versnellen maar de HR wat laten stabiliseren vooraleer het tempo te verhogen. Doel is toch die 6:00 min/km maar nog niet voor onmiddellijk.

Bij de eerst volgende weekend-runs ga ik ook proberen een trauma uit de jeugdjaren te verhelpen, door eens 1x rond de Watersportbaan te lopen. Tijdens de middelbare school was dit een pain in the ass en die nooit in één ruk uitgelopen, en dit heeft voor mij een negatieve nadruk achter gelaten om te lopen. Ik ga sowieso meedingen aan Warmathon en toch een bijdrage proberen te realiseren van 5km.

De voet houdt het dus 5 km vol, en ik voel het wel aankomen dat hij in slaap begint te vallen... Ideaal dus voor de 5km, maar 7 km zal wellicht een brug te ver zijn!
Plaats reactie