Dagboek RigolleM

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

M_N_M schreef:oei da's minder!
Is dit niet eenvoudig op te lossen via aangepast schoeisel? (afwijkende zooldikte of iets dergelijks)
Kan best zijn, maar laat mij liever professioneel helpen, dan ben ik voor goed vertrokken,... geen zin om te hervallen en tijd om plezier te hebben van het lopen ;-)
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door M_N_M »

mja ik bedoelde dan ook professioneel hoor en niet gewoon zelf je zool wat aanpassen ;)

Succes alvast :)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door martmarbus »

Gelukkig gevonden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

martmarbus schreef:Gelukkig gevonden.
Hmmm...

Er zijn verschillende redenen waarom de voet begint te slapen.
Bij de podoloog meerdere zaken vastgesteld die aan de oorzaak kunnen liggen.

- 11mm beenverschil tussen linker en rechter been (in het nadeel van de rechter) - dit na een RX scan in het ziekenhuis - zooltje om dit te verhogen is in bestelling bij Podoloog
- enkel zit vast (nog steeds kiné hiervoor) - mobiliteit op schaal van 1 tot 10 = 1
- korte kuitspieren - alle dagen stretchen van de kuitspieren 8x30s / been
- ik maak een rare twist met mijn rechtervoet net na het verlaten van de grondoppervlakte (hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de korte kuitspieren) - dit werd vastgesteld op een loopband met camerameting

Je zou na deze vaststellingen de moed opgeven en een einde maken aan het loopverhaal, maar ik geef het voorlopig nog niet op.

Van zodra ik de zooltjes heb begin terug te lopen, zal maar best een aantal weken terug gaan in tijd qua S2R programma, want het is toch al van 23/9 geleden dat ik gelopen heb, wel 2x gaan fietsen.
Ergens week 5 terug oppikken.
To be continued!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door martmarbus »

Ik volg je op de voet.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mijn rechterbeen is ook 8 mm korter dan mijn linker, komt daarbij dat ik overproneer dus voor mij was de enige oplossing steunzolen, daar zit mijn verhoging in. Ik heb het ook eerst geprobeerd met een hieltje maar dar lukte niet bij mij, hopelijk wel bij jou. Nooit de moed opgeven, waar een wil is is een weg :P
Inhale the future. Exhale the past.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door fann »

mijn een been is ook beetje korter als het andere, maar ik ben vergeten welk het korte is.... :P :D :D

waar ik wel benieuwd naar ben is welke oefening en je moet doen om je kuiten te stretchen ? ik ben hopeloos op zoek naar manieren om van mijn krampen (die overigens niets met lopen te maken hebben) af te geraken
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

fann schreef:waar ik wel benieuwd naar ben is welke oefening en je moet doen om je kuiten te stretchen ? ik ben hopeloos op zoek naar manieren om van mijn krampen (die overigens niets met lopen te maken hebben) af te geraken
Deze:
[img]http://www.lopenzonderpijn.nl/images/hi ... rekken.jpg[\img]
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door martmarbus »

https://onedrive.live.com/view.aspx?cid ... pp=WordPdf
Ga bij de oefeningen niet verder dan de pijngrens.
En vwb de krampen, kinine verminderd krampen en veel water drinken.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek RigolleM

Bericht door rigollem »

Deze moet ik dus 8 x 30s / been / dag beoefenen:
Doe met uw gezonde been een stap naar voren in de richting van een muur en zet uw handen tegen de muur. Laat het geblesseerde been met de voet plat op de grond achter u staan. Zak wat door de knie van uw gezonde been. Houd het geblesseerde been gestrekt. Als u de voet van het geblesseerde been, met hak en al, op de grond houdt, voelt u de kuitspier rekken.

Deze oefening wordt mij ook aangeraden voor ik begin te lopen(3 x 10s /been) na kleine opwarming en zeker na het lopen (5 x 20s / been).
Plaats reactie