mijn loopverslagen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forum rules
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
M_N_M

Re: mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

verdorie, gisteren niet kunnen gaan lopen.
Het was oudercontact en dat is wat uitgelopen.. Ik was op zich nog niet superlaat thuis (20u) maar ik had nog een heleboel klusjes op mijn lijstje staan dus heb dat maar even verkozen boven het lopen (kwestie van het vrouwtje tevreden te houden).

Morgen is het wel kleuterturnen dus heb dan terug "mijn" uurtje, mogelijk doe ik nog een intervalletje als voorbereiding op de donkmeerloop.
Zondag en maandag zowiezo rustdag zodat ik dinsdag mooi uitgerust aan de start sta ;)
Volgende week heb ik ook een volledige week verlof dus ik hoop dan (buiten de donkmeerloop) nog eens een 10+km toertje te kunnen doen ook.

Nog even wat cijferwerk gedaan:
* deze maand een zwak maandje (slechtste maand van het jaar), ik heb nog maar 67km terwijl ik normaal boven de 100km zit.
* dit jaar zit ik wel op 1004km dus da's dan wel weer mooi (vorig jaar zelfde tijd nog maar 964km en het jaar ervoor - mijn startjaar - slechts 333km)

Ja, ik ben een cijfertjesman ;)
M_N_M

mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

7.5km op de Finse piste gelopen aan 11km/u gemiddeld. Het moest rustig worden maar mn loopmaatje was er ook toevallig en we hebben nog 3 rondjes samen gedaan (eerste 3 dus op hoger tempo), daarna alleen verder en wat rustiger maar her en der een korte versnelling ingebouwd.

Hartslag véél te hoog voor wat ik zou verwachten bij die snelheid (vermoeidheid?).
Die 199 was wel een piekje van enkele seconden, volgens mij was dat niet correct.

Image

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
martmarbus

Post by martmarbus »

En toch weer netjes gedaan
Op weg naar een bewegingsvrije wereld.

I rest my case!
M_N_M

mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

Ondanks de enorm slechte nacht (jongste 12 dagen oud dus doorslapen is er zowiezo niet bij + oudste heeft sinds gisteren een loopoor (nee da's geen hardloopblessure Image) dus veel wakker van de pijn) toch alle moed bijeen geraapt voor nog een korte en trage loop in Z2:
Image
(Avg HR 161)

Nu echt rust tot donkmeerloop komende dinsdag om 13u. Ik had gezien de omstandigheden liever 6km gedaan ipv 12 maarja, te laat, ik ben al ingeschreven. Denk allemaal eens aan mij ;)

martmarbus

Post by martmarbus »

Goed bezig
nu ff rust en dan dinsdag knallen met die hap.
Succes

I rest my case!
M_N_M

mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

De klus is geklaard geraakt binnen het uur dus we zijn tevreden! Mooi 12.5km/u gemiddeld gelopen, helaas wel vanaf km 9 gas moeten terug nemen want hartslag werd te hoog en het begon in de benen te kruipen (anders had ik nog een wat hoger gemiddelde)..
Uiteindelijk een avg HR van 188 (1 slag onder omslagpunt) dus al bij al niet zo slecht gelopen...

De cijfertjes:
Image

Image

Nog geen idee van de positie maar het was wel het eerste event waar ik aan mee deed met zo veel deelnemers (het was volledig volzet met 1100 deelnemers - er liepen er zelf ook nog mee zonder borstnummer). 6 en 12km begonnen samen, de halve marathon later maar 6 en 12 was echt een pak volk! (Zou denken zeker de helft dus 500+ deelnemers) Gelukkig was enkel de start wat druk (niet zo brede padjes en iedereen die zijn positie aan het zoeken was) en had ik er na een paar 100meter geen 'last' meer van.

Achja, twas weer lekker!!

zoefje

Post by zoefje »

Je doet het toch maar mooi allemaal!! Een minder goede nachtrust heeft ook zo z'n uitwerking op het lopen, maar dat is voor het goede doel! :D
De 10 mijl bereikt!!! :D
martmarbus

Post by martmarbus »

Als je maar beweegt.
Lekker bezig hoor.

I rest my case!
M_N_M

Post by M_N_M »

thx!

Positie is inmiddels gekend: ik was 59ste van de 274 van de 12km :)
Zoals ik reeds gezegd had was er een hoopje volk aan de start van de 6 en 12km, nu de uitslagen online staan weten we ook hoeveel nl 575!
M_N_M

mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

De snelle schoentjes pas vandaag terug kunnen aantrekken (donderdag dagje plopsaland gedaan met de oudste en gisteren geen tijd gevonden). Het ging lekker, 10km in een klein uurtje met gemiddelde hartslag 171 (vooraan Z3)

Image

Ik heb me ook nieuwe schoenen besteld want mn huidige beginnen hun beste tijd gehad te hebben (750km), deze keer de saucony guide 9 (nu heb ik saucony guide 8, mn tweede paar al.. hopelijk zijn de opvolgers even goed, ze wegen alvast wat minder dus das al goed meegenomen ;) )

Post Reply