Dagboek Keet

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

strak schema

Bericht door keet »

Ha wat leuk om de reacties te lezen. Het is toch een eenzame bezigheid dat lopen. Maar wat is het heerlijk om zo, net als vanochtend mijn loopje te doen! Heb net 80 minuten gelopen, gisteren interval training gedaan en zit daarmee op schema! Normaal loop ik niet 2x achter elkaar maar morgen zit ik uren in de trein dus dan komt he ter niet van. Ik ga een paar dagen op vakantie en neem mijn loopschoenen mee.
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

halve marathon training

Bericht door keet »

Wat is het leuk om op vakantie te lopen! We zaten vlakbij een park en dan vanuit het hotel hup de schoenen aan en gaan lopen met de locals! Maar een keer gedaan trouwens want het vergt toch wat om jezelf voor het ontbijt je bed uit te sleuren in de vakantie. Maar we hebben veel gewandeld en gefietst en uitkijktorens beklommen dus beschouw dat ook als training. Verder ben ik al een tijdje gestopt met drinken van alcohol en drink alleen nog alcoholvrij bier, ook op vakantie. Dat scheelt een stuk zeg. Voel me er heel goed bij.

Dinsdagavond na mijn eerste werkdag ook 's avonds mijn schoenen aan voor een rondje in de buurt. Ik train eigenlijk nooit 's avonds maar was heerlijk. Gisteren een lange duurloop. De bedoeling was 90 minuten lopen / 13 km. 90 minuten is gelukt maar dat was never nooit 13 km. Helaas was mijn batterij leeg. Ai ai, ik ben erg langzaam maar moet mezelf maar voorhouden dat ik niet voor niks in training ben.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek Keet

Bericht door martmarbus »

Je hoeft niet snel te lopen, mits je de trein of bus moet halen.
Goed gelopen hoor.

Je mag van mij best weten dat ik, als ervaren loper, ook nog wel eens een lange afstand in blokken van 5km verdeel.
Na iedere 5km ga ik dan 2 minuten wandelen a 6km/u.
En zo maak ik dan de 20km vol.
Deze methode kan je ook bij een 10 of 15km loop toepassen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: Dagboek Keet

Bericht door keet »

Dank Martmarbus, dat is inderdaad een goede tip. Tot mijn verrassing sprak laatst mijn oom mij aan en zei dat hij 2x een marathon had gelopen. 'ik liep de eerste keer gewoon 8 x 5km en toen nog een beetje'. Ja, zo kan het ook!
Plaats reactie