Dagboek Keet

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Eerste run

Bericht door keet »

Gisteren de eerste 10 km run gelopen met vriendin en nog wat anderen. Heerlijk opgewonden sfeertje vooraf. Ik had al een aantal keer 10 km gelopen dus dat kon niet mislukken. Viel toch vies tegen. Na 5 km nog niet in mijn ritme en even gelopen halverwege bij de drinkplaats. Gaat toch veel te snel zo en groupe. Met dit tempo halen we het binnen een uur, zei vriendin nog. Na 6 km ging vriendin vooruit en ik stopte Evy in de oren en liep rustig de 10 km uit. Tijd 1:06 uur, voor mijn doen erg goed (had eerder 1:13 gelopen) Na afloop stond mijn vriend en een andere vriendin te wachten. Toch leuk dat ze als niet lopers door hadden dat het toch wel een 'dingetje was'. Ook leuk om eens met mijn loopvriendin ervaringen uit te wisselen. Conclusie: gewoon meer ervaring opdoen met de 10 km en de volgende keer gewoon lekker mijn eigen tempo lopen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Keet

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Zo zie je maar weer, eigen tempo is het beste tempo 8-)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek Keet

Bericht door martmarbus »

En zo is dat. Blijf jezelf en doe je eigen ding.
Ga nooit te snel van start en pas verder in de kilometers kan je eventueel versnellen.
Ik zoek bij wedstrijden vaak lopers op waar ik kan aanpikken. Dat is voor mij 9 tot 9,5km/u
Stippel je kilometers zo uit, dat je naar een doel loopt. Bijv een 5km punt.
Mijn doel 1 is altijd de eerste 3 km dat link il met een punt van het parcour dat ik vaak loop.
Zit ik op 5km dan weet ik in gedachte waar ik op het parcour zou lopen. En ga zo maar door.
Ook een bepaald woord of een bepaalde zin uitspreken wil vaak helpen als je er doorheen bent. Ik zeg dan vaak 623. 623. 623.
Het zegt je niks maar dat is voor mij 6min23. Dus snelheid. Ik kijk dan op mijn klokje en ga dan weer opvoeren naar 623.

Ja, bij een wedstrijd element is iedereen fanatieker. En dat is gezond. Maar je hebt het goed gedaan hoor.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Dagboek Keet

Bericht door NarN »

Tof om lezen Keet. Je eigen tempo is vaak het beste. Toch kan meelopen met een iets snellere loper het beste uit je halen.
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

2e 10 km run

Bericht door keet »

Gister mijn 2e 10 km run gelopen, midwinterloop in een kneuterig dorpje om de hoek. En midwinter was het. Prachtig vriesweer, lichte besneeuwd. Het moeilijkste was om er heen te fietsen op de beijsde wegen. Ditmaal was ik alleen en vastbesloten mijn eigen race te lopen. Dat heb ik ook gedaan maar even doorbijten is het wel als je gelijk links en rechts ingehaald wordt. De eerste 5 km liep er nog iemand bij me maar die haalde me op een gegeven moment ook in. Telkens dacht ik, nu ben ik echt de allerlaatste om vervolgens op het laatst nog door de 15 km lopers voorbij gesprint te worden. Het kostte me moeite om me er niks van aan te trekken en te genieten van de tocht. Practhig door het bos, goed uitkijken want behoorlijk modderig of glad. Eindtijd viel me reuze mee 1:07. Iets langer dan de vorige keer maar dat is zeker geen schande met deze omstandigheden. Geen wonder dat de tijd me telkens meevalt want volgens mijn eigen klokje had ik nog geen 10 km gelopen in 1:13. Hmm niet helemaal zuiver.
De top lopers kwamen binnen op 48 minuten. Met 200 lopers op 4 afstanden was het geen wonder dat ik achteraan bungelde. De meeste sjokkers zoals ik kiezen dan voor de 5 of 7,5 km.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind om wedstrijdjes te lopen. Het voordeel van de 10 km is dat je dat gewoon in het weekend kunt doen zonder er speciaal voor te trainen. Echt gezellig was het ook weer niet, zo alleen. Dan kan ik net zo goed mijn eigen rondje lopen. Samen lopen vind ik ook niks maar ervoor en erna is het wel gezelliger als er iemand bij is. Afijn, ik heb wel een medaille ;-)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Keet

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tja, ik vind het wel fijn om een wedstrijdje te lopen al weet ik ook dat ik steevast in de laatste regionen verzeil 8-) . Maar je loopt in een andere omgeving, dat is iets wat me motiveert, als ik een goed doel kan steunen doe ik ook mee en met samenlopen heb ik geen problemen zolang ze niet voor mijn voeten lopen of op mijn hielen trappen :mrgreen: . Wat me opviel was, eens dat ik meer conditie kreeg en sneller ging lopen en dan ergens net na de middenmoot eindigde mijn competitiedrang begon toe te nemen ( testosteron denk ik :mrgreen: )
Maar niemand verplicht je om aan wedstrijden te doen. Wanneer je je goed voelt bij het lopen van je eigen rondje moet je dat gewoon doen, je beweegt op een goeie manier en dat is het enige wat telt ;), en een tijd van 1"07 is toch behoorlijk :P .
Inhale the future. Exhale the past.
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

op naar de halve marathon!

Bericht door keet »

Ja, nog steeds aan het lopen. Na de eerste 10 km volgde de 15 km afgelopen winter als opmaat naar de halve marathon in oktober! Althans dat is het plan.
Ben nog steeds niet erg enthousiast over wedstrijdjes. Maar het houdt me aan de gang en het gevoel na afloop is fantastisch! Ik merk dat ik nauwelijks vooruitkom omdat ik altijd alleen loop 2 - 3 x per week 7 tot 10 km. Ik vind het niet erg om als laatste aan te komen, zoals bij de 15 km maar een trainingsrondje duren dermate lang dat dat me op gaat breken. Terug naar de 'drawing board' dus, heb een schemaatje uitgezocht en pas voor het eerst met een loopmaatje gelopen. Meer korte intervalrondjes inbouwen en samen lopen maakt echt verschil denk ik.
In een maand ben ik 50! en dat is wel een dingetje. Heb me na mn laatste verjaardag voorgenomen als fit-bitch mijn verdere leven door te brengen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Keet

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Nog steeds goed bezig lees ik. Mooi zo :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek Keet

Bericht door martmarbus »

Je bent in ieder geval een doorzetter.
Ik houd ook meer van de lange afstanden beginnend bij de 10 - 15 km naar de 21-25km
Dan weer afzakken naar de 10km en dan weer rustig aan opbouwen naar de 20-25km
Af en toe een wedstrijd. Gewoon om de sfeer.
Bij zo'n wedstrijd toets ik of ik progressie heb gemaakt.
O ja 50jaar alvast gefeliciteerd.
Ik zal je zeggen ik ben pas met 57 begonnen met hartlopen. Ben nu 62.
En we gaan gewoon door tot het niet meer kan.
Succes met je lopen
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboek Keet

Bericht door J.G. »

Leuk om te lezen :-)
Ik ben ook net terug begonnen en ga in oktober ook een 5k run doen. Dat heb ik nog nooit gedaan, meestal alleen ergens in bos of ergens waar het niet te druk is... Ben nogal onzeker over mezelf :-)
Zo'n run is ook iets om naar toe te werken vind ik.. Een doel. Maar ook voor mezelf, beetje meer zelfvertrouwen krijgen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Plaats reactie