Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Goed nieuws bij de oncologe, alles verloopt perfect, de bloedwaarden zijn goed dus we kunnen weer gerust zijn voor 3 maanden :D , maar... mijn cholesterol is veel te hoog wat begrijpelijk is. In deze coronatijden hebben we de laatste weken de horeca ferm gesteund met afhaalmaaltijden e.d. en daar hoort natuurlijk ook één (of meer :mrgreen: ) glaasjes gefermenteerd druivensap bij :lol: met dit resultaat als gevolg.
over naar de orde van de dag nu. 3x een dikke 5 km afgelegd op een glooiend parcours en alles verliep vlot. Ik zorg ervoor dat de speed niet te hoog wordt, een gemiddelde tussen de 8,5 en 9 km/u is voldoende. Ik heb deze week ook de indruk dat mijn hr ook wat gestabiliseerd is, die blijft nu onder de 150 bpm, als ik die nu nog wat lager kan krijgen ben ik tevreden :P .
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

Goed nieuws allemaal als ik het zo lees (vooral de bevestiging van jouw oncologe dat het allemaal de goede kant uitgaat).
Enne ... mijn cholesterol is al jaar en dag (iets) te hoog. Gelukkig let ik zo nu en dan op mijn voeding, waardoor ook het niveau van de goede cholesterol (HDL) hoger ligt en dus eea wordt gecompenseerd.

Hoe dan ook (en op het risico alweer in herhaling te vallen) : JE BENT HEEL GOED BEZIG !!!!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Het is altijd weer spannend. Wachten op goed nieuws.
Maar goed. Gefeliciteerd met de uitslag.
En met je mooie loopjes.
Je bent uitstekend bezig.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

De attente lezer zal al gezien hebben dat ik weer een tijdje afwezig was. Reden was terug een pijnlijke knie :evil: , Al na 1 km voelde ik de bui al hangen dus geen risico genomen er terug naar huis gewandeld.
Tijdens mijn verplichte rust wel elke dag een half uurtje op de crosstrainer gespeeld.
We zijn nu een drietal weken verder en vanmorgen de lopertjes aangebonden en terug op stap maar al direct voelde ik weer die stekende pijn in de knie, nog niet genezen dus :evil: . Wanneer ik wandel of op de crosstrainer bezig ben voel ik niks, enkel wanneer ik loop, ik denk dat de impact van mijn voet op de grond er iets mee te maken heeft.
Ik zal een afspraak moeten maken bij de dokter zodat zij mij verder kan doorwijzen.
See you later ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

jammer.
Beterschap
Hopende op een snel herstel
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Diti is running

Bericht door BlackScorpion »

Zeer vervelend, heb ook ook al een geprobeerd om op een atletiekpiste te lopen of je het daar ook hebt? Hopelijk geneest het toch snel en goed. Wat zeggen ze alweer? RICE? Rest, I???, Cool, E???
Gebruikersavatar
NicoPoelmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2020, 12:23

Re: Diti is running

Bericht door NicoPoelmans »

dirk.vancoillie.5 schreef:De attente lezer zal al gezien hebben dat ik weer een tijdje afwezig was. Reden was terug een pijnlijke knie :evil: , Al na 1 km voelde ik de bui al hangen dus geen risico genomen er terug naar huis gewandeld.
Tijdens mijn verplichte rust wel elke dag een half uurtje op de crosstrainer gespeeld.
We zijn nu een drietal weken verder en vanmorgen de lopertjes aangebonden en terug op stap maar al direct voelde ik weer die stekende pijn in de knie, nog niet genezen dus :evil: . Wanneer ik wandel of op de crosstrainer bezig ben voel ik niks, enkel wanneer ik loop, ik denk dat de impact van mijn voet op de grond er iets mee te maken heeft.
Ik zal een afspraak moeten maken bij de dokter zodat zij mij verder kan doorwijzen.
See you later ;)
Mss bij Runnerslab eens een afspraak maken om zeker te zijn dat je de geschikte schoen en houding hebt bij het lopen. Maarja als de pijn al stevig is, zal het mss eerst baten wat rustig aan te doen en idd een doktersadvies te krijgen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Aan iedereen die dit leest...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!!!!
En moge 2021 een fantastisch loopjaar worden :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
NicoPoelmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2020, 12:23

Re: Diti is running

Bericht door NicoPoelmans »

Gelukkig nieuwjaar en vele mooie km’s gewenst ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

dirk.vancoillie.5 schreef: 17 jan 2021, 10:08
martmarbus schreef: 16 jan 2021, 13:33 Want als ergens hekel aan heb, dan is dat wel het strafbankje.
Waar ik nog steeds op zit :evil:
Aie ... nog altijd geen beterschap ?
Je bent nu inmiddels een maandje verder sinds de knieproblemen hebben opgestoken nee ?

Vorige post "gecopy/paste" van het dagboek van Mart.
Hoe evolueert de blessure inmiddels ?
Plaats reactie