Dagboek Filip

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Stephane
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:06

Re: Dagboek Filip

Bericht door Stephane »

Je bent er bijna Filip. Les 29 heb je eigenlijk al gelopen en daarna kan les 30 geen probleem meer vormen.

Het warme weer is inderdaad niet evident maar je hebt tot nu toe goed volgehouden. Keep up the good work. :)
Filipke
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:32

Re: Dagboek Filip

Bericht door Filipke »

Stephane, de volhouder wint zeggen ze altijd. Ik heb me inderdaad op advies van veel forumleden, perfect aan mijn S2R-schema gehouden en dat heeft toch z'n vruchten al geworpen denk ik dan. Dit warme weer is inderdaad niet ideaal, maar gelukkig heb ik ook nog een racefiets om al alternatief nog wat kilometers af te leggen.
Door het lopen van 30 minuten heb ik zoals je schrijft les 29 al gelopen, maar bij wijze van respect voor het schema, ga ik les 29 proberen vanavond te lopen, als het niet te warm is vanavond.
Daarna ga ik proberen in les 30 om de 5 km te lopen, al zal dat niet in 30 minuten zijn. Maar wat maakt het uit hé, of het nu in 30 minuten of in 35 minuten is, het belangrijkst is dat ik buiten ben aan wat aan sport doe. Dat komt alleen mijn fulltime kantoorjob maar ten goede, hihi.
Filipke
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:32

Re: Dagboek Filip

Bericht door Filipke »

Bijna aan de finish. Gisterenavond liep ik de voorlaatste les van S2R, les 29 dus. Gisteren koos ik terug een ander parcours langs het kanaal, waar ik nog niet geweest was. Aangezien het tweede gedeelte over een zeer smal hobbelig zandpad liep, werd ik wat afgeremd om een constant tempo aan te nemen. Ik had gehoopt om in de buurt van de 5 km te eindigen. Het zijn er in totaal 4,42 km geworden in 30 minuten.
Vanavond waarschijnlijk de laatste les lopen. Daarna heb ik de idee om wat aan de 5 km te werken zodat die er vlotjes uitkomen met eigen muziek op mijn iPod. Nadien trachten de Keeprunning aan te snijden en te werken naar de 10 km.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Dagboek Filip

Bericht door bloem »

Dat 'werken naar die 10' komt ook je 5km ten goede ;)
Filipke
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:32

Re: Dagboek Filip

Bericht door Filipke »

Inderdaad Bloem, maar ik vermoed dat ik eerst toch enkele weken aan mijn 5 km moeten werken om zo over te gaan naar de 10 km. Ik ben al wel erg trots hoor en mag ik ook wel zijn denk ik, als ik zo achteruit kijk.
Ik doe verder !
Annelies77
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mei 2013, 06:58

Re: Dagboek Filip

Bericht door Annelies77 »

Proficiat !!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Dagboek Filip

Bericht door sporterkertje »

Proficiat Filip met je prestatie.
Volhouden is de boodschap.
Filipke schreef:gehoopt om in de buurt van de 5 km te eindigen. Het zijn er in totaal 4,42 km geworden in 30 minuten.
Ik zat met hetzelfde probleem, van wat moet ik doen? Ik heb de raad gekregen om ineens te starten met de 5-10km omdat je dan toch nog aan je conditie werkt en dat je dan na een tijdje automatisch 5km gaat lopen in 30minuten.
In mijn geval is dat niet waar, maar ik ben ook niet zo met snelheid bezig. Het was ook even paniek, van ik loop 30minuten en ik heb de 5km niet. :? Maar nu denk ik er anders over. Wat ik gedaan heb op het einde van mijn 60minuten, is thuis beken hoeveel ik nog moet lopen om de 10km te halen en dat heb ik dan in een week opgebouwd, omdat ik een kwartiertje langer moest lopen. Kon ik de klok terug draaien zou ik weer onmiddelijk starten met de 5-10km.

Dat is mijn ding wat ik hier vertel, maar misschien krijg je nog andere wijze raad.

Wat je ook kiest, ga ervoor ;)
Vele sportgroeten, xx
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Dagboek Filip

Bericht door Kris66 »

Ik ben een week voorbij de 30 lessen.
Ik loop nu elke week 3x 30 minuten,met een klein extraatje,wanneer ik voel dat het kan.
Maar ,ik moet eerlijk zeggen,het gaat niet zo makkelijk,afgelopen week 1x makkelijk en 2x toch wat zwaar gehad.
Daaruit concludeer ik dat ik niet klaar ben voor de keep running.
Ik ga nog even door met wat ik nu doe en ga,als ik het
1/ beu word of
2/voel dat het vlotter lukt
doorgaan naar de keep running lessen.
Ze staan al op mijn pc,kwestie van aanvoelen.

Ik denk dat je dat zelf moet voelen/aanvoelt....?

Succes en begin jij maar voor mij,kan ik hier lezen hoe het gaat !
;)
Stephane
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:06

Re: Dagboek Filip

Bericht door Stephane »

Hé Filip,

Hoe ging het met de laatste les van STR?
Filipke
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:32

Re: Dagboek Filip

Bericht door Filipke »

Ondertussen heb ik de laatste les (les 30) van S2R gelopen (lees niet : uitgelopen). Ik kende de ondergrond van het parcours, net teveel lange rechte stukken, maar opeens moest ik stoppen. Ik moest over de voetgangersbrug over het kanaal stappen. Van die oversteek heb ik even gebruik gemaakt om te wandelen, ongeveer minuutje en heb het daarna terug op een lopen gezet. Het was zwaar, heel zwaar en ik heb gelopen tot ik 5 km op mijn Garminnetje had, toch 35 minuten over gelopen.

Vandaag ben ik voor het eerst met eigen muziek op mijn iPod gaan lopen. Het eerste kwartiertje viel heel heel goed mee, zeker met muziek die ikzelf graag hoor, dat geeft wel iets. Alleen, ik had nu rap rap was muziek verzameld, maar er zaten nog nummers tussen die eigenlijk geen loopmuziek zijn, maar goed, dit even terzijde. Ik begon te lopen tegen 18u30, maar het was nog behoorlijk warm. Op mijn parcours lagen veel bomen, veel schaduw, maar toch. Heb het vandaag zwaar gehad van na zo'n 17 minuten heb ik het even op wandelen gezet. Dan de draad terug opgenomen en verder gelopen. 5 km in 30 minuten, no way hoor. Maar ja, daar gaat het eigenlijk niet om. Ik heb 30 minuten gesport, afgezien en dat is wat telt.

De MP3's van de Keep Running staan ook al op mijn PC, maar zoals de situatie nu is, moet ik daar nog niet meteen aan beginnen vrees ik. Er is eerst nog werk aan de winkel om het 30 minuten aan één stuk vol te houden en de 5 km te halen. 'tk Komt wel goed zenne, maar nog een klein bergske over.
Plaats reactie