Fitgirl in wording

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Vandaag heb ik mijn voorlaatste sessie gelopen.
Ik kon het wel een half uur volhouden. Maar raakte niet echt goed vooruit. Ik heb maar 3,5 km gelopen. Ik loop het liefst 's morgens dan is het nog heerlijk fris. Maar dit lukt niet als ik moet werken.

Vrijdag loop ik mijn 30ste en laatste sessie van S2R het zal waarschijnlijk geen 5 km zijn, maar ik heb ondertussen voldoende muziek verzameld om van die 5 km een volgende uitdaging te maken.

Groetjes
Fitgirl
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Fitgirl in wording

Bericht door bloem »

Goed bezig ! Alvast een dikke proficiat bij het behalen van je 'diploma' as vrijdag ! ;)
Om die 5km je volgende doelstelling te maken is alvast de goeie instelling ! De keeprunning kan je daar wel bij helpen anders... ;)
Filipke
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:32

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Filipke »

Proficiat Fitgirl. Ooit gedacht bij het starten van S2R dat het zo snel zou gaan ? Het loopschema en de bijhorende MP3's zijn echt schitterend.
Het is denk ik altijd goed om doelen te stellen, dus ook met de muziek en de 5 km.
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Yes, ik heb het gehaald. :)

Deze ochtend om 7u20 zat mijn laatste sessie van S2R er op. Na 36 min. Ben ik gestopt, want toen zat mijn rondje er op :lol:

Wie had dit 10 weken geleden gedacht :?:
ik kreeg allerlei tegenkantingen,
'Met fybromyalgie en zo een zwakke onderrug moet je er maar niet aan beginnen' was de boodschap.

maar z'n uitspraken werken voor mij als een rode lap op een stier :twisted: en is voor mij een motivatie om er zeker aan te beginnen.
maar mijn kinesist vond het de moeite waard om het eens te proberen op mijn tempo en met de nodige zelfkennis. niets forceren en luisteren naar mijn lichaam.

Mijn 5 km heb ik zoals verwacht niet gehaald, maar dat is mijn volgende doelstelling.

Maandag is mijn volgende afspraak met mijn mp3-speler en loopschoenen en gaan we voor de volgende uitdaging, Op naar de 5km.

Groetjes
Fitgirl
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Kaath »

Gefeliciteerd,knap hoor !!

Ik ben ook rugpatient,12 jaar geleden geopereerd aan een hernia en tot hiertoe nergens last van.
Dus we kunnen het :D
Sauv
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mei 2013, 18:03

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Sauv »

Gefeliciteerd, fitgirl! Ik ben nu zelf een paar weken met STR bezig. Ik heb chronische rugklachten sinds mijn twaalfde, maar ik merk dat sinds ik aan het rennen ben, de klachten een stuk minder zijn! Ervaar jij dat ook?
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Kippie81 »

Gefeliciteerd!!!!
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Sauv schreef:Gefeliciteerd, fitgirl! Ik ben nu zelf een paar weken met STR bezig. Ik heb chronische rugklachten sinds mijn twaalfde, maar ik merk dat sinds ik aan het rennen ben, de klachten een stuk minder zijn! Ervaar jij dat ook?
Hoi,
ik heb inderdaad ook minder klachten. En als ik weer eens over mijn grens gegaan ben bv met tuinwerk dan is de pijn sneller weg.
ik doe wel een paar x per week mijn rug en knie oefeningen die ik bij de kinesist geleerd heb.
groetjes
fitgirl
Filipke
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:32

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Filipke »

Proficiat Fitgirl.
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hallo
Gisteren heb ik mezelf getest.
Doel : 5 km lopen, zonder rekening te houden met de tijd en in mijn hartslagzone.
Resultaat: 5.5 km gelopen in 55 min. ( zeer langzaam dus) ik had nog kunnen doorgaan maar dat vond ik niet verstandig.
Ik heb ondertussen al heel wat gelezen rond hartslagzones en vetverbranding en in dit opzicht ben ik goed bezig. De snelheid en afstand is niet belangrijk maar wel het lang volhouden van de inspanning (minstens 1u.) in een lage hartslagzone. Aangezien dit ook de beste manier is om mijn gewrichten te ontzien, ga ik deze manier van lopen aanhouden.

Heeft hier iemand ervaring mee of een andere mening?

Groetjes
Fitgirl
Plaats reactie