Fitgirl in wording

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forum rules
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Post Reply
fitgirl

Fitgirl in wording

Post by fitgirl »

Hallo,
Ik ben ondertussen gestart met mijn vijfde week start to run.
Nooit gedacht dat ik dit ging volhouden.
Eigenlijk heb ik na iedere sessie het gevoel dat ik nog wel even door zou kunnen gaan. Maar ik hou me aan het strakke schema om blessures te vermijden.

Sinds ik ben gestart met lopen ben ik ook op dieet gegaan op een maand is er 3kg af :D . Door het sporten ben ik meer gemotiveerd om veel minder te snoepen en gezonder te eten.

Tot een volgende keer
Fitgirl
Last edited by fitgirl on 06 May 2013, 14:36, edited 1 time in total.
Luce

Re: Citigroup in wording

Post by Luce »

Hei,

Ik hoop dat ik binnen een maand hetzelfde kan schrijven als jij! Goed bezig!

Zelf heb ik er net mijn eerste week start to run opzitten. Tegelijk startte ik ook met een dieet.
Ik ervaar het ook zo dat het sporten me helpt om naar gezond eten te grijpen en de rest te laten.
Hoewel het op gang komen elke keer wat moeite kost, heb ik op het einde van de training ook steeds het gevoel nog
wat verder te kunnen. Evengoed laat ik dat omwille van blessures.
Wel grappig om lezen dat je zo gelijkende ervaringen hebt en zoals ik al zei hoop ik dat de gelijkenis zich doorzet, m.n.
binnen een maand nog aan het lopen zijn en enkele kilo's lichter zijn.

Veel succes nog,

Luce

Ps: Welke City?
Hellothere

Re: Citigroup in wording

Post by Hellothere »

Bovenstaande verhalen zijn herkenbaar voor de meesten hoor.

Is al heel positief dat jullie inzien dat alleen het sporten niet het wondermiddel niet is om snel veel kilo's te verliezen, maar dat het sporten veeleer een aanzet is om ook op andere vlakken gezonder en evenwichtiger te gaan leven, en het ene helpt gewoon om het andere gemakkelijker vol te houden.

Ik weet niet of deze posting een dagboek moet worden, maar als dat zo is blijf ik het zeker volgen.
fitgirl

Re: Fitgirl in wording

Post by fitgirl »

Hallo
Ben net terug van de 14 e sessie. Net als de vorige keren heb ik nu ook geen problemen ondervonden. Donderdagavond is mijn volgende sessie.

Ik heb gisteren iets gelezen over chi-running. Dit zou minder belastend zijn voor de gewrichten. Vandaag heb ik tijdens het lopen geprobeerd om mijn lichaam in een rechte lijn iets naar voor te laten hellen. Op deze manier ging het lopen wel wat soepeler. Maar ik ken de juiste techniek niet. Hier zal nog wat opzoekingswerk voor nodig zijn.

Groetjes
Fitgirl
Kris66

Post by Kris66 »

Hier al wat info,
wel in engels........

http://www.chirunning.com/blog/entry/ch ... beginners/" onclick="window.open(this.href);return false;
fitgirl

Post by fitgirl »

Sessie 15 is achter de rug,
En het ging redelijk goed. In heb namelijk een heel feestmaal verorberd. Neefje deed zijn eerste communie.

De link over chirunning is de moeite om eens grondig door te nemen. Dank je.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat ik mijn voeten na 5 weken nog steeds zwaar neer zet. Dit zou toch moeten veranderen want anders ga ik zeker problemen krijgen. Maar hoe doe ik dat?
Zaterdag begin ik aan week 6. Ik ben fier op mezelf :)
fitgirl

Post by fitgirl »

Sessie 16 is achter de rug, ik ben aan week 6 begonnen :)
Het ging vlot maar er ís toch een groot verschil met vorige week. Ik ga 2 dagen rust inlassen. Wil mij zeker niet forceren.
Ik heb mij ook voorgenomen Om minstens 3 x per week mijn rug en knie oefeningen te doen. De buigspieren train ik dan automatisch mee.

Groetjes
Fitgirl
fitgirl

Post by fitgirl »

Dag runners
Ik heb vandaag mijn 2e sessie van de 6e week gelopen. Maar het ging niet zo goed als vorige sessie. Ik had het gevoel dat ik niet vooruit geraakte. Ik heb de sessie wel uitgelopen. Hopelijk gaat het vrijdag beter.
Groetjes
Fitgirl
fitgirl

Post by fitgirl »

Hallo
Gisteren heb ik mijn derde sessie van week 6 gelopen, het ging precies zonder moeite. Een heel verschil met woensdag. toen zag ik het even niet zitten. Mijn stappen zijn ook wat groter geworden en de landing een beetje zachter. Ik kijk al uit naar morgenvroeg. Dan begin ik met week zeven.
Groetjes
G
Fitgirlu
fitgirl

Post by fitgirl »

Afgelopen zondag ben ik aan week 7 begonnen.
Ik sta er van versteld hoe gemakkelijk ik mijn sessie heb uitgelopen.
toen ik aan start to run begon, had ik mij voorgenomen om mij niet te veel te focussen op die 10 weken en desnoods eens een week te herhalen als ik het moeilijk zou krijgen. Maar tot hiertoe is dit nog niet nodig geweest. Morgen loop ik de 2de sessie van deze week, hopelijk gaat dit ook zo vlot.

Groetjes
Fitgirl
Post Reply