Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forum rules
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Kippie81

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Post by Kippie81 »

Wegens ziekte en vakantie heb ben ik zelfs 3 weken lang in les 14 en 15 blijven hangen. Maar deze week voorzichtig bij 16 begonnen. Ik was wéér verkouden maar voelde mij wel goed genoeg om te rennen. Het verbaasde mij heel erg hoe goed het ging! Gisteren les 17 gedaan (nog verkouden) en die ging niet zo super. De omschakeling naar koude lucht en verkoudheid is toch best wel pittig. Vandaag daarom maar les 18 er achter aan gegooit om te kijken hoe het zou gaan. En wat was het heerlijk! Het zonnetje in mijn gezicht, de uitgestippelde route van mijn man (die was al eerder gaan hardlopen vanwege kinderen en ik ben hier nog niet zo bekend in de omgeving) en ik genoot. Had het juiste ritme te pakken en ook mijn ademhaling ging perfect. Alleen kreeg ik opeens kramp in mijn boven been. Maar gelukkig al bijna thuis dus gelijk even de douche erop gezet.

Van de week naar les 19, ik knijp hem behoorlijk omdat ik nu 8 en 10 minuten moet lopen. Ik ben benieuwd, we gaan het gewoon proberen!!
Kippie81

Post by Kippie81 »

Joepie vandaag les 22 gerent! Op naar die 5 km!
Kippie81

Post by Kippie81 »

Dat is lang geleden!

In maart ben ik aan een cyste van 7 cm geopereerd. Die zat in mijn neus, keelholte en kaakholte. Ik had er zoveel last van en daarom ging het lopen ook niet echt lekker.

Maar inmiddels de training weer opgepakt (heb 4 weken niet gelopen en mocht eigenlijk nog niet maar ik ben lekker eigenwijs) en zit inmiddels weer op les 26. Had verder kunnen zijn maar mijn motivatie was weg. Vaak geen zin en smoesjes. Maar met de Kika run in aantocht (Rotterdam) moet ik toch echt even gaan. En ook stoppen met roken..... :D Dat is ook nog een klein puntje. Overdag rook ik nooit maar 's avonds dus nog wel. Stom stom stom.

Anyway, ik heb het soms echt zwaar en dan vind ik het niet leuk meer. En dan zit er een dag tussen dat ik op wolken zweef en dan vind ik het geweldig. Ik heb dus een soort van haat/ liefdes verhouding met rennen.
Iemand tips hoe ik het leuk voor mezelf kan maken? Ik 'verveel' mij zo (moeilijk uit te leggen maar misschien dat iemand die hetzelfde heefthet herkent??) en ik denk vaak 'ohhh ik moet nog dat hele eind terug....'

Morgen een extra rondje inlassen om mijn conditie een beetje in te halen.
Kippie81

Post by Kippie81 »

Een zondag is het zo ver! De eerste 5 km run voor mij in Rotterdam. Ik ben mij toch zenuwachtig! Deze week nog 3 keer proberen te trainen en dan gáán. Ik ben niet snel. Ik heb bemerkt dat ik te snel ging waar door ik het niet vol hield. Nu ren ik een stuk langzamer en lukt het wel. Ik vind het echt jammer dat ik niet snel ben maar daar ga ik gewoon aan werken. Ik blijf het leuk vinden om te lezen hoe het anderen vergaan hier.
Kippie81

Post by Kippie81 »

JOEPIE! Vandaag 4.89 km gerent in 36.14.
Mijn aller eerste keer zonder te stoppen! Ik had het op sommige punten wat zwaar maar de Kika Run in aantocht in mijn hoofd houdend ging ik door. Ben zo trots op mezelf!!
Sauv

Post by Sauv »

Wat goed, Kippie! Heb je de film De marathon wel eens gezien? Als Rotterdamse hardloper zal je dat vast aanspreken. :)
Post Reply