Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Fotogravinnetje
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2012, 16:49

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door Fotogravinnetje »

Station Blaak, dan zie je daar een groot gebouw met van die blauwe en gele buizen. Dat is de bieb. Straatje aan de andere kant van de bieb, gezien vanaf het station dus, daar zit Lopers Company, voorheen Runnersworld

Ik zie dat je lekker van start gegaan bent. Als je bij 3 minuten al last krijgt, zou je misschien beter de podcasts uit 2011 kunnen gebruiken. Die gaan de eerste week nog niet boven de 2 minuten
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 22 nov 2012, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door zoefje »

nog een sportieveling die begonnen is, leuk! Succes met lopen!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door Kippie81 »

Vandaag les 8 van Evy. Van een lieve nicht die ook aan hardlopen doet samen met bijna heel de familie wat sportkleding gehad dus nu een mooi jasje om aan trekken. Roze met zwart :mrgreen:

Ik maakte gisteren een sprintje naar de voordeur op mijn hakken en voelde opeens mijn knie opspelen. Ik heb dit al vaker gehad, kan ook mijn knietjes laten knakken (of hoe zeg je dat...?) dus ik weet dat dit een zwakke plek is.

Vandaag les 8 van Evy gelopen en ik voelde aan het begin gelijk mijn knie opspelen. SHIT SHIT SHIT. Ik ben voorzichtig gaan wandelen en na een paar minuten toch maar gaan dribbelen. Harder ging niet. En toen ging de pijn groten deels weg. Ja, je wordt warm natuurlijk....STOM STOM STOM!

Net kon ik er eventjes niet op staan en ik heb behoorlijk de pest er in dat mijn lichaam zich na zo'n korte tijd al in de steek laat. Zo voelt het. Ik wil zo graag, bouw het rustig op en nog kan ik het niet aan. WHAT TO DO???? Ik wil zo graag!

Zo, ga even hier op de bank verder zitten balen......
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door Hellothere »

Kippie81 schreef:Zo, ga even hier op de bank verder zitten balen......
Tsja, da's inderdaad balen, zoals jullie dat in het noorden zo mooi verwoorden :mrgreen: . , en dat zeker als het al onmiddellijk in het begin gebeurd.
Een oplossing voorstellen hier is een beetje moeilijk omdat we natuurlijk de oorzaak van die knieproblemen niet kennen.

Ik heb je schoenenverhaal, en de zoektocht naar goedkope schoenen gelezen eerder in jouw dagboek. Uit ervaring weet ik wel dat 90 % van de lopers knieproblemen oploopt door met foute schoenen te lopen.

Ook het feit dat je bij een runningcenter veel meer betaald dan elders is (dikwijls) een fabeltje. Ik koop mijn schoenen altijd via een running center (tot grote tevredenheid). Strict genomen zou het niet meer nodig zijn omdat ik al enkele jaren met hetzelfde type schoen loop, maar omdat ik al vastgesteld heb dat de prijzen voor het type schoen dat ik gebruik in alle winkels (ook winkels die de service van een running center niet leveren) ongeveer gelijk ligt.

De eerste jaren van mijn loopcarriere liep ik ook met (goedkopere) neutrale schoenen (nike), met eveneens regelmatig enkel- en knieblessures. Zodanig zelfs dat ik even overwegen heb om het lopen finaal op te geven. Op aanraden van medelopers naar een runingcenter geweest, en daar hebben ze een anti-pronatieschoen voorgesteld (destijds saucony, nu loop ik met Brooks). sindsdien geen enkel- of knieblessures meer gehad (wel nog andere, maar da's een ander verhaal :oops: ).

Zelfs met de investering in een paar goede loopschoenen overigens, blijft hardlopen met voorsprong zowat de goedkoopste sport die er bestaat. Verder heb je immers nauxelijks nog iets nodig. Wat loopkledij, maar als je even rondkijkt vind je dat wel voor een prijsje, misschien na verloop van tijd een hartslagmeter of loopcomputer, en verder eigenlijk niets, geen lidgelden bij sportclubs, geen duur materiaal, niks, nada, zero (of toch bijna).

TIP : als je naar een runningcenter gaat, doe dat dan wel als die knieen volledig terug in orde zijn. Als je met een blessure naar een running center gaat is het mogelijk dat je de pijn compenseert en een andere loopstijl aanneemt dan normaal. Hierdoor krijg je mogelijk toch niet de geschikte schoen mee.

Succes in elk geval, ik blijf hier met spanning meelezen.
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door Kippie81 »

Nu een paar uur verder en heb ik nergens meer last van :?: :?: :?: Ik heb maar een raar lichaam.

Ik ben bij een runnersworld geweest en die adviseerde mij neutrale loopschoenen en die heb ik dan ook. Maar mijn man zag dat mijn voeten naar binnen wijzen als ik aan de 3 minuten kom. Dus eerst plaats ik ze netjes en vervolgens ga ik naar binnen lopen. Ik denk dat ik maar een second opinion ga vragen en hopelijk doet dat camera systeem het dan wel. Ik denk dat het groten deels ook aan mijn warming up/ cooling down ligt. Want dat doe ik namelijk na genoeg niet. Ik heb op een website goede oefeningen gevonden die ik maar eens ga opvolgen voordat ik naar buiten dribbel.

Super bedankt voor het (gratis :mrgreen: ) advies. Ja, wij Noorderlingen houden van gratis!
flatcoatjrt

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door flatcoatjrt »

Fotogravinnetje schreef:Station Blaak, dan zie je daar een groot gebouw met van die blauwe en gele buizen. Dat is de bieb. Straatje aan de andere kant van de bieb, gezien vanaf het station dus, daar zit Lopers Company, voorheen Runnersworld

Ik zie dat je lekker van start gegaan bent. Als je bij 3 minuten al last krijgt, zou je misschien beter de podcasts uit 2011 kunnen gebruiken. Die gaan de eerste week nog niet boven de 2 minuten
En als je daar dan toch bent, op nog geen 5 minuten lopen van station Blaak zit Livit ( aan de goudesingel 224/230 )
Daar heb ik mijn schoenen en steunzolen vandaan. Ook met voetscan. :mrgreen:
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door Kippie81 »

Voorlopig zie ik even geen runners zaken want ik vind het zo sneu voor de mensen die zó hun best doen en dan koop ik niks.

Van de week les 10 en 11 gedaan en ik was niet ontevreden! Les 11 is mijn man niet mee geweest omdat onze kleine meid op bed lag en hij had er geen zin in. Het was koud, het regende soms en ook hagel. Ik had écht geen zin maar toen ik thuis kwam begon het toch te kriebelen en heb ik mezelf opgepept. Tjeeee wat was het koud! Maar ik heb les 11 volgelopen én een hagel bui op mijn hoofd gekregen. Maar ipv dat ik begon te vloeken in mezelf (ja ik heb een hekel aan regen/hagel en kou) kreeg ik een glimlach van oor tot oor. Ik vond het geweldig! Het moet toch niet gekker worden. Ik kreeg ineens een gelukzalig gevoel over mijzelf heen en omdat ik mezelf zo idioot vond glimlachen kreeg ik nog bijna de slappe lach ook. Wat een maloot zullen de mensen wel gedacht hebben. Heerlijk om zo 1 te zijn met de natuur.
bartiebart
Berichten: 168
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:26

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door bartiebart »

prachtig gewoon...
hiervoor lopen we he, voor die zalige glimlach op ons gezicht.
Enkel lopers kunnen voelen hoe dat dit komt tijdens het afzien in helse omstandigheden...
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door Kippie81 »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel op buienradar kijk of weeronline of er neerslag te verwachten is. Vanmorgen dus gelijk uit bed en op pad want de rest van de dag zou slecht weer worden. En dat is ook zo gebleken.

Het eerste deel ga ik met frisse moed er tegen aan maar halfverwege dan denk ik: ik moet nu nog helemaal naar huis. Mijn man had mij al gewaarschuwt dat dit zou komen en inderdaad. Ik besloot de rustige route te lopen omdat (ja niet lachen...) mijn broek in de was zat en ik dus een andere broek aan moest. Zo'n broek waar je niet met een gewone onderbroek in kunt lopen omdat je alles kunt zien. En deze broek is ook nog eentje die flink afzat dus af en toe moest ik ophijsen. Nu liep ik dus vroeg een route door de polders en opeens kreeg ik een eng gevoel. Geen mens te bekennen...heerlijk rustig... Stel je voor, er gebeurd nu iets met mij. Niemand die het ziet, niemand die het opmerkt. Overal loerde opeens gevaar. En geloof me, dat motiveerd wel enorm om wat door te rennen. Ik heb vandaag 4 km afgelegd in 30 minuten. Best tevreden over!

Alleen soms dan zijn de 5 minuten nog te lang voor mij, ik twijfel nu of ik deze week nog een week overnieuw moet doen. Wie kan mij tips en adviezen geven? Gewoon door gaan met de lessen of een weekje over doen??
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Dagboek van een starter uit Rotterdam NL

Bericht door flightleader »

Je kan altijd een weekje 2x doen, kan geen kwaad. Beter eens een weekje herhalen dat je er een beter gevoel bij hebt.
Veel succes.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Plaats reactie