loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door Saskia1982 »

Dat klinkt lekker afwisselend :) Dat lijkt me echt zwaar zo in het bos, vind gras al duidelijk zwaarder als verhard..
Je heb in elk geval lekker gelopen!
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door martmarbus »

Het is waar.
Na het echt lekker warm lopen, treedt de automatische piloot in. Je gaat over in de flow.
En dat is gewoon een lekker gevoel.ik vind het een genot. Bij mij treedt dat na ongeveer 5km in.
Dan ga ik meestal automatisch iets versnellen en moet mij dan inhouden om niet naar de 11 km/u te gaan. Want dan zou mijn rikketik gaan reclameren. Maar het loopt wel heerlijk.
Ik zie dat je hetzelfde beleefd. Je bent echt heel goed bezig.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door zoefje »

Heerlijk is dat inderdaad Mart! gewoon lopen en genieten!!

Heb niet stilgezeten hoor! Heb ondertussen al een aantal baan trainingen gedaan en ben vandaag weer het bos in gelopen met de groep. Ideaal loopweer, niet te koud, niet te warm, lekker in m'n t shirt na het warmlopen!
Afgelopen weekend weer een keer op hartslag gelopen om die goed laag te houden, maar dan ook echt laag. Zo zit er toch een stukje progressie in het lopen :D ,
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door Saskia1982 »

Toch fijn als je merkt dat je nog steeds progressie maakt :D
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door martmarbus »

Heel goed.
Gewoon rustig aan doen en langzaam opbouwen tot je weer op het oude niveau bent.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door zoefje »

Ik heb mezelf voorgenomen om niet meer te kijken naar m'n tempo, maar om gewoon op gevoel te lopen. Lopen ze me voorbij, dan lopen ze me maar voorbij, ga ik een keer harder, ook prima! Lijkt voor nu te werken ;)

Afgelopen dinsdag weer bostraining gehad. Ging best lekker, dan doe ik altijd wel wat rustiger, vergt gewoon wat concentratie om te kijken waar je loopt met takken en boomstronken, en de wisseling van ondergrond vergt ook wel wat energie.
Lekker gelopen, en vond achteraf gezien dat mijn hartslag en klein beetje lager was dan anders, toeval???

Woensdag even lekker met een vriendin gelopen die bezig is met start to run. Ondanks de wind ging dat ook gemakkelijk, en weer een lagere hartslag dan anders.... Dan gisteren, gelopen op de baan, voelde me niet top, misselijk, hoofdpijn maar toch gegaan, dat scheelt als je met een groepje bent, dan heb je een stok achter de deur. Toch achteraf heerlijk gelopen, en weer een lagere hartslag net als de dagen daarvoor. Zou ik dan toch een iets rustigere hartslag aan het ontwikkelen zijn? Zou wel leuk zijn :D ;) .

Komend weekend kijk ik even waar ik aan toe kom met lopen, anders ga ik dinsdag gewoon weer lekker de baan op! Heb genoeg sportieve activiteit naast het lopen ;)
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door M_N_M »

Zo te zien heb je weer genoten deze week dus dat telt en tempo is idd niet van tel!
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door Saskia1982 »

Gewoon genieten van het lopen in plaats van telkens op je tempo letten, ik denk dat dat best wel verschil kan maken ;)
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door zoefje »

Och jee, een maand niet gepost!! Ik schaam me diep!!!!

Gelukkig heb ik wel gewoon gelopen. Verschillende trainingen gelopen, bos, baan, duurloopjes. Ging best lekker, ik was aardig bezig om terug te komen. Tot 2 weken terug, toen merkte ik dat m'n hartslag toch niet zo mooi was als ik zou willen. Geen gekke dingen maar een keer vooruitgang is toch wel eens leuk. Niet dat het helemaal niet vooruit gaat, ruim een week geleden liep ik 6 minuten van m'n 10 km tijd af, terwijl ik het niet in de gaten had. Ik liep gewoon lekker, genoot van de omgeving, rustige ademhaling, ik stond gewoon op de autopiloot! Dat was genieten!! Dinsdags nog een lekker stukje van zo'n 7 km gelopen met een vriendin, alleen donderdagochtend tijdens mijn loopje, wou een mooi blokje om, voelde ik me al gammel, lopen ging niet zo lekker maar dacht dat het wel zou verbeteren. Helaas niet dus, werd duizelig, niet lekker, ben ook overgegaan naar wandelen na z'n 5 km omdat ik echt bang was dat het licht uit zou gaan. Zo raar, nog nooit gehad. Ben toen naar de pensionstal gewandeld, heb daar nog meer gedronken, had water bij me en die had ik ook al aangesproken onderweg, en ben maar snel een suikerklontje gaan pakken, want m'n suikerspiegel leek echt veel te laag!
Daarna even staan wachten tot ik me beter voelde, toen naar huis gewandeld, maar oh wat voelde ik me slecht.
Even een paar dagen rust genomen en thuis meer gaan eten, was zag ik 's avonds tot m'n schrik in zo'n 10 dagen tijd 2,5 kilo afgevallen. Nu voel ik me beter gelukkig! Gisteren weer voorzichtig 5 km gelopen, het was nog steeds warm, ik weet van mezelf dat ik daar niet zo goed tegen kan, en ik wou toch even goed opletten.
Morgen weer een bostraining, maar ga voorzichtig aan doen.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Welcome back :P
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie