Dagboek Mirjam

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Veel loopplezier nog samen ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door zoefje »

Heerlijk om zo samen met jullie hobby bezig te zijn, dat is dubbel genieten!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Kleine update vanaf de bank..

Woensdag weer bij de fysio geweest. Hamstring is helaas nog steeds gevoelig. Na overleg heeft ze de spier ingetaped. En afgesproken om aanstaande zaterdag nog een keer te lopen om te kijken of dat iets doet. En dan van zondag tm zaterdag rust te houden. Want zondag de 14e wil ik samen met mijn mams de Ladies Run in Rotterdam nog lopen (10 km) Om daarna dan maar eens voor een langere periode looprust te nemen grrrrrrr

volgens fysio kan het geen kwaad om door te lopen (er staat niets op knappen of scheuren blijkbaar, alleen een overbelaste spier) dus behalve wat rustige wandel rondes met de honden doe ik maar even een weekje niets...om dan zondag de 14e hopelijk de loop zonder pijn te kunnen volbrengen..zo had ik bedacht...

Dat was het plan...net belde mijn mamsje, ze waren een midweekje weg geweest en was met wandelen gezwikt..scheurtje in enkelbot....dus ze kon niet mee naar de Ladies Run...
Ze moet 6 weken rustig aan doen... :o :(

Samen even op de bank dus.
Gr mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Na bijna een week rust lijkt het beter te gaan. Fysio heeft net de boel weer onder handen genomen, inclusief bindweefsel losgemaakt op de rug..dus morgen kan ik waarschijnlijk weer niet tegen de leuning van mijn burostoel aan zitten.
Wederom mooi ingetaped. Deze keer fel groen tape :mrgreen:
Nog 2 weken niet hardlopen en dan verwacht ze dat het rustig aan weer kan beginnen.
Ondertussen trouw de oefeningen blijven doen voor versterking van de hamstring,
Ik mag wel fietsen dus vanaf morgen maar eens de home trainer op.

Gr mirjam
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door martmarbus »

Succes met herstellen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door zoefje »

mooi groen is niet lelijk :mrgreen: .
Nog 2 weken geduld dus... Gaat je lukken!! Straks kun je weer lekker genieten!
De 10 mijl bereikt!!! :D
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Vandaag weer een fysio be(mis)handeling gehad. Deze week ging het redelijk..af en toe momenten dat ik dacht van he ik voel niets..om 5 tellen verder weer een kramp gevoel te voelen in bilspier.
Foto in boek te zien gekregen van hoe de hamstring loopt. Het gedeelte van bovenbeen naar beneden voelt nu goed, maar het gedeelte van de bovenkant hamstring naar bil toe is nu dus aan de beurt. Dat zo'n klein vrouwtje zo gemeen kan zijn :shock: Nog niet hardlopen dus. En ze waarschuwde me al dat ik morgen waarschijnlijk niet lekker kan zitten...

ondertussen begin ik toch wel stevig te balen van de verkorte wandelrondjes met de honden en het niet hardlopen. Het duurt me veel te lang..ben moe van het bijna niets doen en moe van het verslaan van het monster dat roept: neem toch een rol koek want je bent zooooo zielig ( de laatste stuiptrekkingen van een vorig leven :twisted: )
Normaal kan ik alle stress/zorgen los laten met/bij het hardlopen en ik voel me nu gewoon "vol" raken..
Kortom ik baal. Zo en nu genoeg gezeurd, pijnstillertje erin en morgen zien we wel weer
Gr Mirjam
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door JackoBond »

Revalidatie is altijd een harde noot om kragen hé. Ik wens je een spoedig herstel, de 2 weken zullen wel snel passeren!
Even a bad run is better then no run at all!
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Gister weer bij de fysio geweest. Heel langzaam aan gaat de bilspier beter voelen. Het kramp gevoel waar ik eerder over schreef is weg. De boel is wederom losgemaakt. Over 2 weken terug. Ik mag eventueel in de komende 2 weken een rustig rondje gaan hardlopen. Maar eerlijk gezegd durf ik niet zo goed omdat ik nog steeds "wat" voel.

Ik wacht in elk geval tot de beursheid van de laatste behandeling weg is, en dan zal hopelijk ook het laatste restantje verdwenen zijn.. duimduimduim
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door zoefje »

Ik duim met je mee Mirjam!!!!! Zou heel fijn zijn als je weer een loopje kan doen, al is die maar klein, toch weer even dat vrije gevoel voelen.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie