Dagboek S2R Marina

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Marina
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2012, 13:18

Dagboek S2R Marina

Bericht door Marina »

Hi,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik dacht, laat ik eens mijn eigen topic maken :) Ik ga straks Les 11 lopen van S2R maar zal nu even terugblikken op les 10. Ik heb nu voor het eerst met mn iphone gelopen, dus S2R en Runkeeper tegelijk. Die cijfers in Runkeeper zeggen me vrij weinig maar dan kan ik nu in ieder geval bijhouden of ik sneller ga lopen etc. De lessen gaan mij tot nu toe makkelijk af wat conditie betreft. Heb alleen vaak wel last van mijn linkervoet, dan vooral de linker zijkant en daar onder mn voetzool. Dit had ik de eerste les heel erg, nu gaat het wel wat beter. Ik ben gaan lopen om af te vallen, mijn eetpatroon aanpassen had bij mij geen effect, eerst viel ik niet echt af want dat heeft natuurlijk tijd nodig maar nu is dr een kilo af. Begin het lopen nu ook echt leuk te vinden, ik vind het zelfs jammer als ik een rustdag heb :P

Start to Run les 10:

Time: 27.55 min
avg. min/km: 07:36
Total km: 3.67
Cal.: 297
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R Marina

Bericht door saboo »

Ik houd hier ook een dagboekje bij, vooral voor extra motivatie en om te later terug te lezen hoe begin is gegaan. Ik gebruik zelf endomondo, vooral om te zien wat de vorderingen zijn. Als ik zie dat ik telkens een stukje verder loop motiveert dat enorm. succes met lopen!
Marina
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2012, 13:18

Re: Dagboek S2R Marina

Bericht door Marina »

Thanks :)

Gisteren les 11 gelopen, ging goed. Het was alleen nogal benauwd buiten maarja je kan niet alles hebben. Had nu toch wel weer last van mijn linkervoet maar als ik na het lopen 5 minuten op de bank heb gezeten is het weg. Ik pas ook weer een broek die me eerst te klein was, helemaal happy :D

Resultaten Run Keeper:

Tijd: 27:41
avg. min/km: 07:28
total km: 3.71
cal.: 289

Ik heb alleen echt het gevoel dat ik mega langzaam loop, maar ik heb een broer die 5 km loopt in 16 minuten dus daar moet ik me niet te veel van aantrekken XD
Marina
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2012, 13:18

Re: Dagboek S2R Marina

Bericht door Marina »

Start to Run les 12

Vandaag besloten om in het bos te gaan lopen op de onverharde weg. Dit ging echt stukken beter, helemaal geen last van mn voet gehad terwijl ik vanmorgen toen ik uit bed stapte nog steeds een beetje pijn voelde. Ook leuk om een andere route te lopen en ik heb nu echt het gevoel dat ik het een beetje begin te kunnen, ga niet meer zo akelig langzaam en kan het makkelijk die 4 minuten volhouden.

Resultaten Run Keeper:

Tijd: 27:41
avg. min/km: 06:53
total km: 4.02
cal.: 393
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek S2R Marina

Bericht door martmarbus »

Goed zo.
Het is eigenlijk beter om niet op beton te lopen. Zoals de stoep of kasseien. Die ondergrond is veel te hard. En als je ook maar iets aan last van je voeten hebt, dan ga je dat merken.
Beter is het om in heet begin van lopen een bos pad, schelpenpad of strand te nemen. Als je minder last van je voet hebt en meer ervaren bent kan je hardere ondergrond nemen. Dat is vlakkere grond en dat loopt ook wel gelijkmatiger.
4 minuten aaneen, best goed.
Met een week of 4 loop je al een 15 tot 20 minuten aaneen.
Het meest belangrijke is dat je ervan gaat genieten.

Fijne feestdagen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie