Pijn aan de kuiten

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
JimmySteele
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017, 00:34

Pijn aan de kuiten

Bericht door JimmySteele »

Hallo,

Ik loop al +- 10 jaar en heb in die periode nooit lang last gehad van een blessure. In de winter neem ik een break zodat ik in het voorjaar weer terug moet opbouwen.
Zo ook in maart/april 2017.
In de tweede helft van mei heb ik bewust niet gelopen wegens veel te druk.

In juni ben ik terug begonnen en merkte dat mijn uithouding goed zat, maar tijdens het lopen kreeg ik een gevoel in beide kuiten alsof ze op springen staan.
Nochtans stretch ik (de kuiten) goed voor en na het lopen.

Ondertussen zijn we een maand verder en heb ik er nog steeds last van. Niet meer tijdens het lopen, maar wel tijdens de wandel/rust momenten.
Als ik net na die wandel/rust momenten terug begin te lopen, voel ik niks meer.
De pijn blijft er tot ongeveer een half uur na het lopen (maar neemt rustig af).

Ook als ik sommige dagen een langere afstand wandel (+10.000 stappen), dan krijg ik er wat last van - maar minder erg als tijdens die wandel/rust momenten tijdens en net na het lopen.

Iemand enige tips/ervaring voor mij?

Alvast bedankt!
Plaats reactie