Beginnende loper met wat pijnlijke knieën

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Beginnende loper met wat pijnlijke knieën

Bericht door Chantalle »

Dag forumleden,
Ik heb eerst wat zitten lezen in de rubriek over blessures.
Twee weken geleden ben ik voor de allereerste keer begonnen met start to run. Jong ben ik niet meer, ik werd in februari 58 jaar :oops: misschien laat, maar ik denk dan "beter laat dan nooit"
Ik zal er ook bij vermelden dat ik niet echt een zittend beroep heb. Ik werk als onthaalbediende en bode op een stadsbestuur, en 80% van mijn werk is eigenlijk rondlopen.
Ik schreef me in mijn gemeente in voor een start to run sessie voor beginners in groep.
We lopen de woensdagavond en de zondagvoormiddag.
Ik loop dan op mezelf met de lessen van Evy Gruyaerts, de vrijdag. Ik let er dan wel op dat ik de vrijdag precies hetzelfde doe als de woensdag en de zondag. Momenteel zitten we nog maar aan 2 minuten lopen en 1 minuut wandelen.
Na 2 keer lopen, één keer met de groep, één keer op mezelf, ben ik naar een Runningcenter geweest in de buurt. Daar werden mijn voeten gemeten, een foto genomen, en kon ik kiezen uit drie paar Saucony's die door de winkel werden voorgesteld.