Beginnende loper met wat pijnlijke knieën

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Beginnende loper met wat pijnlijke knieën

Bericht door Chantalle »

Dag forumleden,
Ik heb eerst wat zitten lezen in de rubriek over blessures.
Twee weken geleden ben ik voor de allereerste keer begonnen met start to run. Jong ben ik niet meer, ik werd in februari 58 jaar :oops: misschien laat, maar ik denk dan "beter laat dan nooit"
Ik zal er ook bij vermelden dat ik niet echt een zittend beroep heb. Ik werk als onthaalbediende en bode op een stadsbestuur, en 80% van mijn werk is eigenlijk rondlopen.
Ik schreef me in mijn gemeente in voor een start to run sessie voor beginners in groep.
We lopen de woensdagavond en de zondagvoormiddag.
Ik loop dan op mezelf met de lessen van Evy Gruyaerts, de vrijdag. Ik let er dan wel op dat ik de vrijdag precies hetzelfde doe als de woensdag en de zondag. Momenteel zitten we nog maar aan 2 minuten lopen en 1 minuut wandelen.
Na 2 keer lopen, één keer met de groep, één keer op mezelf, ben ik naar een Runningcenter geweest in de buurt. Daar werden mijn voeten gemeten, een foto genomen, en kon ik kiezen uit drie paar Saucony's die door de winkel werden voorgesteld.
De twee eerste loopsessies op mijn gewone joggingschoenen, wat natuurlijk niet ok is, leverden me nek- en schouderpijn op. Toen ik de derde keer startte met de schoenen van het Runningcenter waren deze klachten helemaal verdwenen. Na het lopen kon ik ook niet echt zeggen dat ik ergens veel last van had. Ondertussen heb ik nu in twee weken 6 keer gelopen, maar gisteren kreeg ik bij thuiskomst toch een beetje last van één knie, zo rond de knieschijf een licht pijnlijk gevoel. Ik voel het ook als ik trappen doe. Ik zie dat lopen helemaal zitten, en wat zou ik het erg vinden dat het niet lukt door kniepijn, want al de rest gaat na 6 keer toch redelijk goed. Aan mijn schoenen kan het volgens mij toch niet liggen, want ik ben nieuwe schoenen gaan halen bij een goede zaak, en kocht de gepaste schoenen na een test. Van de 6 keer dat ik nu al gelopen heb, heb ik toch al 4 keer met de goede schoenen gelopen. Mijn vraag is als beginnende loper of het normaal of helemaal niet normaal is dat ik dat voel aan mijn knie ? Ik moet ook zeggen dat wij op harde ondergrond lopen, zou dit ook een verschil kunnen maken ? Zou het misschien helpen als ik de vrijdag op een zachtere achtergrond ga lopen ? Ik wil er echt voor gaan hé. 't Is nu niet dat de pijn aan die knie niet te verdragen is, maar alvorens ik het helemaal verknal hoor ik graag eens het advies van echte kenners :-) alvast bedankt, groetjes Chantal
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Beginnende loper met wat pijnlijke knieën

Bericht door Dummie »

Krachtoefeningen doen? Bij mij helpt dat wel...
Plaats reactie