Lopersknie of niet?

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
zalmatri
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2016, 11:25

Lopersknie of niet?

Bericht door zalmatri »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Ben, 30 jaar en doe al 6 maanden triatlon. Zwemmen en fietsen is geen probleem, maar dat lopen gaat niet makkelijk.
Van mijn 12 tot 18 atletiek gedaan, sindsdien niet veel meer sport gedaan (af en toe voetbal, fitness, pingpong, ...) tot mijn 28 ongeveer.
Ik kom net uit een periode van scheenbeenvliesontsteking die net achter de rug is en nu begint iets totaal nieuw: pijn aan de buitenkant van de knie.

De sportarts zegt ITB, de sportkine zegt van niet. Wie er gelijk heeft maakt mij niet uit, maar ik wil wel weten wat ik heb.

Symptomen:
- 10 min lopen heb ik geen last, 15 min begint de last de komen, na 20 min is de last erg aanwezig. Duidelijk op 3 verschillende punten (ik kan ze telkens met een vinger aanduiden).
- Later kan ik dat perfect nabootsen door door dat been te buigen en terug naar omhoog te komen.
- Het gaat over mijn linkerbeen, rechterbeen heb ik geen probleem. Rechterbeen had wel de scheenbeenvliesontsteking.

Wat foto's in verschillende hoeken ter verduidelijking.




Wat denken jullie er van? Heeft er iemand ervaring? Wat was het herstel en hoe lang?

Grtz,
Ben
thitru
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2017, 15:58

Re: Lopersknie of niet?

Bericht door thitru »

Wel wat laat, maar lijkt inderdaad op een lopersknie.
De pees van de bovenbeenspier a.d. zijkant zit op die plaats vast aan het onderbeen en is geirriteerd.

Rekoefeningen hebben mij wel geholpen.
- zet de voet van het aangedane been kruislings achter het andere been.
- buig de romp zijdelings dezelfde kant op.
- 10-15 sec. vasthouden

De hele buitenkant wordt dan gerekt.
In het begin een paar keer per dag herhalen.
Plaats reactie