Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door fann »

Misschien kan je al eens beginnen met te luisteren naar al de goede raad die veel mensen maanden geleden ook al gaven... :-)

1) Loop niet elke dag
2) Loop trager - 8,5 per uur is veel te rap voor STR - STR dient om conditie op te bouwen, niet om een PR te lopen
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Isabelle B »

fann schreef:Misschien kan je al eens beginnen met te luisteren naar al de goede raad die veel mensen maanden geleden ook al gaven... :-)

1) Loop niet elke dag
2) Loop trager - 8,5 per uur is veel te rap voor STR - STR dient om conditie op te bouwen, niet om een PR te lopen
:oops: :oops: :oops:
Ik liep 9,5 voor mijn blessure :oops:
Als ik traag loop, ben ik zo snel moe. Dan vind ik 4 minuten achtereen lopen bijna een marteling. Of is dat ook gewoon wennen?
Ik dacht dat die eenvoudige lesjes niet zo belastend waren en dat ik dan best elke dag wat oefening kon gebruiken. Beetje mis geweest. Ik ga me echt moeten forceren om vandaag niets te doen dan. Ik ga wel een eind wandelen. Voltaren helpt wel maar ik zal me echt redelijker moeten gedragen precies. Zou ik morgen wel mogen lopen?
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door fann »

Ik liep 9,5 voor mijn blessure :oops:
maar toen liep je ook elke dag hé... die blessure kwam wel van ergens ;)
Als ik traag loop, ben ik zo snel moe. Dan vind ik 4 minuten achtereen lopen bijna een marteling. Of is dat ook gewoon wennen?
dat is echt gewoon worden hoor... ik ben ondertussen echt niet meer moe van een toertje van 15 km in zone 1 dan van een toertje in zone 2.
Zou ik morgen wel mogen lopen?
NEEN :o :o :o niet lopen zolang je pijn hebt
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Isabelle B »

Neeneeneeneen, ik liep maar 3 max 4 x per week. Nu 6x.
Maar ik zal het niet meer doen :)
He is raar maar de gedachte dat elke dag lopen sneller je lichaam doet wennen klopt dus niet. Dat is ZO tegenstrijdig met wat ik mijn hele leven heb geleerd en aan anderen leer (had het eerste leerjaartje, elke dag oefenen met lezen en elke dag splitsingen oefenen enz...
Ik studeerde muziek aan de conservatoria van Gent en A'pen. Elke dag oefenen. Alles elke dag, zoveel als je kon. Maar niet lopen :) Druist in tegen mijn gewoontegevoel :lol:
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door fann »

Toen ik Arabisch studeerde moest ik ook elke dag woordjes leren :oops:

Lopen is wel een fysiek belastende activiteit hé... Je lichaam moet écht wel recupereren tussendoor.
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Isabelle B »

't Is waar. Ik zal mijn hersenen wat oefening geven in de plaats. Die zijn niet zo snel overbelast :lol:
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Holenmens »

Er zijn nogal wat zaken die shinsplint of hoe je het ook wil noemen veroorzaken. 1 oorzaak kan zijn verkorte kuit spieren. Je zou eens een hielverhoging zooltje kunnen proberen, hierdoor word de boel een beetje ontzien. Als het helpt zou je al binnen een paar weken resultaat moeten merken. Kost bijna niks dus zeker het overwegen waard.
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Isabelle B »

Ga ik zeker overwegen, dank je voor de tip!
purbina
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2017, 13:34

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door purbina »

Ik had vroeger al STR geprobeerd en telkens gestopt wegens pijn aan de scheenbenen. Deze keer heb ik eerst een loopanalyse laten uitvoeren en het resultaat: steunzolen. Ik gebruik nu mijn steunzolen al een paar weken en heb geen pijn meer bij het lopen zelfs op mijn oude loopschoenen. Ik had dezelfde pijn als ik snel stapte (om bv. de trein te halen) maar ook andere pijnen aan nek en rug. Deze zijn nu ook grotendeels verdwenen (tuurlijk blijft er nog een beetje stress- en bureauwerk-pijn over) maar ik ben echt blij dat ik de oorzaak ken. Het is niet goedkoop maar ik vind het de moeite waard.
Plaats reactie