Slapende voet

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Isa1977
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 sep 2011, 21:39

Slapende voet

Bericht door Isa1977 »

Hallo,

Het klinkt raar, maar tijdens mijn 2 laatste loopsessies (ca. 9 à 10 km) krijg ik last van een slapende voet. Ik heb dit nog nooit gehad, dus echt een recent fenomeen. Maar zeer vervelend.
Ik heb het enkel aan de rechtervoet en het start met een slaperig gevoel aan de teen en breidt zich dan uit over de hele voet. Het is elke keer na een 20 à 25 min lopen en houdt zo'n kwartier à 20 minuten aan.

Ik las dat het mogelijk aan de schoenen kon liggen, die ik inderdaad al 2 jaar heb. Bij het running center bleek de demping uit de schoenen te zijn, maar of daaraan mijn probleem ligt, konden ze niet zeggen. kan het ook een geknelde zenuw zijn? Wat doe ik best als het probleem aanhoudt? Iemand ervaring hiermee?

bedankt alvast.

groetjes,

Isabelle
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Slapende voet

Bericht door jekl053 »

bedoel je slapende voet, dat het gaat tintelen ? of is het gevoel er uit ?

ik heb zelf een hernia gehad en in mijn rug zat er dus een zenuw bekneld. Ik had toen in mijn bovenbeen vervelende pijn en mijn onderbeen en voet waren deels zonder gevoel. elke beknelling kan natuurlijk andere klachten geven. ik zelf zou het eens aan een arts of therapeut vragen.
Isa1977
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 sep 2011, 21:39

Re: Slapende voet

Bericht door Isa1977 »

het tintelt eerst een beetje, en dan gaat het gevoel eruit.
vanavond ga ik lopen, met de nieuwe loopschoenen...benieuwd! als het aanhoudt, zal ik inderdaad naar een arts moeten. :cry:

Bedankt voor je reactie!
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Slapende voet

Bericht door jekl053 »

Veel succes er mee ! Ben benieuwd !
Annelies300
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2013, 14:34

Re: Slapende voet

Bericht door Annelies300 »

Hey, Ik had ook dat probleem. Ik hoop voor jou dat het over is met andere schoenen! :D Ik heb nieuwe steunzolen gekregen want blijkbaar raakte er enkele zenuwen geklemd.
Mss ook voor jou een tip: de dokter vertelde me dat ik mag blijven lopen/stappen volgens schema zolang alles normaal aanvoelt. Maar vanaf men voet tintelt moet ik stoppen en rusten. Zo kunnen je pezen en spieren in je voet geleidelijk aan verstevingen en zal ik steeds langer kunnen blijven lopen. :D
Isa1977
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 sep 2011, 21:39

Re: Slapende voet

Bericht door Isa1977 »

Hallo,

Het ging beter met de nieuwe loopschoenen! Voelde het nog een beetje, en opnieuw na die 20 minuten, maar het ging snel over. En had effe het gevoel dat ik kon blijven lopen, maar bij de 10km was de kaars toch uit. :D Hopelijk komt het niet terug!

groetjes
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Slapende voet

Bericht door jekl053 »

Goed om te horen !
kelleke04
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2013, 14:57

Re: Slapende voet

Bericht door kelleke04 »

Ik heb soms slapende tenen... telkens als ik last aan mijn kuiten heb.

Soms loop ik zonder last in kuiten en soms wel echt raar..
Esther66
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2013, 20:20

Re: Slapende voet

Bericht door Esther66 »

Bedankt voor de tip over de schoenen, mijn beide voeten tintelen/slapen na mijn loop sessie.... ook ik ga op zoek naar nieuwe schoenen, hopelijk is het dan over. ;-)
KimLambrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:19

Re: Slapende voet

Bericht door KimLambrecht »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem - mijn voeten beginnen ook na 25 minuten te slapen.
Eerst begint het met mijn rechtste voet (enkel net onder de tenen) maar als ik blijf verder lopen straalt het naar de rest van mijn voet, en uiteindelijk ook de linkse uit.
Ik heb al schoenen bij een running center gekocht - en die zijn zeker nog niet versleten (nog maar 100 km mee gelopen).

Ik vraag mij af hoe dit kan opgelost worden :(
groetjes
kim
Plaats reactie