Knieblessure / kniebrace?

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Bartman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2017, 07:54

Re: Knieblessure / kniebrace?

Bericht door Bartman »

beste Steven,

hangt er beetje vanaf waar precies jouw probleem zich stelt! Wat is de exacte pathologie en diagnose? Patella, ITB (Illio tibiale band), ...

Zeker terug naar de dokter en ondertussen veel frictie met ijs (kort maar zoveel mogelijk herhalen) op de pijnlijke plaats om de zenuw te ontzwellen.

Ik heb gelijkaardige problematiek en ben ook hervallen na lange revalidatie ITB en hamstringpeesontseking! Mijn voetafrol is neutraal maar ik vermoed dat de echte oorzaak van mijn probleem zich hoger situeert ter hoogte onderrug en heup (inderdaad: hernia gehad en mijn sacro-illiacaal gewricht zijn mijn zwakke plek).

Aanrader: probeer eens op een atletiekpiste wat te lopen (is doorgaans gemaakt van soort kurk): geeft meer demping en geen putten, oneffenheden,...!

Ikzelf keer terug naar de sportdokter (een andere!) om verdere hulp te zoeken!

Veel success!

Grtn,
Bart
Plaats reactie