Leden Profielen en zoekfunctie

Kan de website verbeterd worden volgens jou?
Stuur je suggesties maar op, wij zullen er rekening meehouden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Giwreh

Leden Profielen en zoekfunctie

Berichtdoor Giwreh » 19 Mei 2014, 02:49

De sociale draagkracht van een "ledensite" staat of valt met de volledigheid en correctheid van de profielen, en ook met met gegevens daarin, die werkelijk nut hebben voor het doel van de site.

Even op een rijtje. De huidige topics zijn :
Gebruikersnaam: (uiteraard)
Woonplaats: zou strikt VERPLICHT moeten zijn om in te vullen, is namelijk een functionaliteit om lopers uit de omgeving te vinden.
Leeftijd: zou strikt VERPLICHT moeten zijn om in te vullen, misschien is het dat nu al?...
Beroep: gewoon optioneel. Sympathiek, maar, Heeft met lopen niks te maken
Interesses: gewoon optioneel. Sympathiek, maar, Heeft met lopen niks te maken
Groepen: (iets van de werking van de site zelf ?, geen nuttig gegeven voor leden onderling !!)

Wat totaal ontbreekt zijn ken-gegevens die WEL met lopen te maken hebben, en die toelaten om naar lopers te zoeken die +- op gelijk niveau zitten.
De loopprestaties, kort en bondig !

> Afstand A, huidige meest courant gelopen afstand
+ Loopsnelheid : gemiddelde over huidige meest courant gelopen afstand

> Afstand B, huidige allerbeste afstand
+ Loopsnelheid : gemiddelde over huidige allerbeste afstand

Als die gegevens regelmatig worden ingevuld, worden ALLE profielen 'levend'.
Dan dienen ze EINDELIJK ergens voor !
Een dynamisch invul-tooltje met 4 vakjes, zou daarvoor met één link-knop bovenaan de homepage beschikbaar moeten zijn.
(Geen gezoek en gedoe... Nieuwe beste prestatie? KLIK op de knop, en vul onmiddellijk de 4 vakjes opnieuw in. KLIK dan knop "Bewaar". Done :mrgreen: )
Als bij het invullen automatisch de datum bewaard wordt, kan deze website zo zelfs de geschiedenis bijhouden van het vorderen met lopen. (Een lijst op één lijntje, met telkens de 4 getallen, per datum)
Eventueel kan zelfs het automatisch omrekenen van looptijd naar gemiddelde snelheid erin opgenomen worden. Geen moeite.
En dan een goede, soepele zoekfunctie inbouwen !!! bvb. Zoeken naar lopers van ongeveer 9km/u , vertalen naar iedereen 8 - 10 ? (ik geef maar een voorbeeld)

Dit maakt de site LEVEND, alle leden laten dan aan alle andere zien wat ze doen, hoe ze vorderen. In het profiel, en mogelijk zelfs direct in de ledenlijst.
Die ledenlijst is nu totaal dood, en nodigt tot niets uit. (Zelfs niet tot 'zoeken')

In de ledenlijst zoeken op naam, is OK, maar niet direct nuttig vanuit het perspectief "ik zoek een andere loper"...
Men moet kunnen zoeken op :

Groet

Hellothere

Re: Leden Profielen en zoekfunctie

Berichtdoor Hellothere » 19 Mei 2014, 10:51

Beste,

Je hebt inderdaad gelijk, de ledenlijst is dood. Daar zijn een paar redenen toe.
Tot voor kort was het zeer moeilijk om de S2R podcasts te vinden op het internet.
De producent van de podcasts keek nogal streng toe op de gepubliceerde podcasts, en webmasters die de MP3's ergens neerplaatsten kregen steevast vroeg of laat een berichtje om deze te verwijderen.

Hier is dit wel mogelijk (via torrent), maar de links daarnaartoe worden slechts dynamisch zichtbaar gemaakt als er een bericht geplaatst wordt op het forum, en je kan ook pas berichten plaatsen als je jezelf registreert als lid.

Hierdoor hebben we een pak "leden" die enkel een keertje geregistreerd hebben en 1 bericht hebben achtergelaten.

We hebben momenteel 32680 geregistreerde "leden" (spybots wel ingebegrepen).

Zoek je op lopers die meer dan 10 berichten hebben gepost en het afgelopen jaar actief waren, met "echte" postings, dan hou je daar slechts enkele handenvol van over. En als je bij de zeer actieve forumleden gaat kijken, zie je dat de overgrote meerderheid woonplaats en/of leeftijd niet invult.

Om die reden ben ik wel akkoord dat een "opkuis" van het ledenbestand een keertje zou mogen gebeuren.

Als je het forum doorleest, dan zie je dat er 2 soorten leden zijn :

Degenen die het S2R programma proberen af te haspelen (al dan niet met vallen en opstaan) of hun huidige prestaties willen uitbouwen en verbeteren, en hier tips en tricks zoeken. Als zij het lopen volhouden, blijven zij hier dikwijls wel "hangen" als horen zij tot de tweede groep.

Die tweede groep zijn meer ervaren, geroutineerde lopers, die ooit zelf die S2R gedaan hebben en het klappen van de zweep uit ervaring kennen. Zij proberen hier de mensen uit groep 1 een beetje virtueel te coachen, en raad en daad te geven bij die opbouw, conditie, vermijden van blessures, geschikt materiaal, techniek, ....

De meesten (zowel groep 1 als groep 2) doen verder hun ding, en gebruiken het forum voor wat het bedoeld is, info en ervaringen uitwisselen.

Degenen die hun "prestaties" en de evolutie daarin willen bijhouden, doen dat via een dagboek hier op het forum of door het schrijven van verslagen na een evenement of wedstrijd.

De meeste actieve leden hier min-of-meer kennende zijn doorgaans ook niet op zoek naar een loopmaatje, en zijn ook "recreatievere" lopers. En dat wil ik persoonlijk zo houden. wil iemand zijn of haar snelheden, afstanden en tijden opgeven, kunnen ze doen in hun dagboek, of postings, of in het punt "Wat hebben we vandaag gedaan".

De meeste actieve schrijvers hier zijn overigens ook niet op zoek naar een loopmaatje, en er zijn ook zelden vragen in die richting via het forum.

Op de startpagina van de starttorun website is een mogelijkheid om een loopmaatje te zoeken op woonplaats, maar die wordt maar mondjesmaat gebruikt. Het uitbouwen met die criteria daar zou misschien wel een optie zijn, maar dat laat ik aan de webmaster.

Hier op het forum, dient de ledenaccount maar voor één ding, en da's inloggen op het forum, that's it. Willen mensen daar hun facebook account aan toevoegen, hun woonplaats, leeftijd, foto (wat de overgrote meerderheid ook doet), hun keuze, maar wij doen daar verder niets mee, dus we verplichten geen enkele info in te vullen.

bij mijn profiel staat woonplaats en leeftijd wel in. Moesten er bijkomende velden instaan ivm gelopen afstanden en aan welke snelheid, gemiddeld, max, ... twijfel ik of ik ze zou invullen. Stel dat de meerderheid zegt gemiddeld 10 km/u te lopen en dit zo'n 40 km per week, dan lijkt dit mij niet erg motiverend voor de dappere S2R'er die er aan gemiddeld 7.2 km/u 10 km over 3 loopjes uitperst.

Bovendien wil ik niet gecontacteerd worden door mensen uit mijn woonplaats die aan mijn snelheid en afstand met mij willen lopen. Ik kies ervoor (net als ook velen hier) om te lopen, zolang, zo dikwijls en wanneer ik dat wil.

Dus momenteel is er absoluut geen vraag van de meeste leden om velden verplicht in te vullen, en om andere lopers te gaan zoeken (of gevonden te worden) op basis van hun prestaties.

Ik laat dit topic voorlopig even open. Misschien heb ik het fout, en zien een pak mensen dit toch anders, maar voor mij, blijft de ledenlijst wat ze nu is, een lijst van gebruikers die kunnen inloggen op het Forum, niet meer niet minder.

AmedeeVanGasse

Berichtdoor AmedeeVanGasse » 19 Mei 2014, 20:02

+1, ik zie dit als een forum om ervaringen uit te wisselen en niet als een ledensite. Ik zou geen lid willen zijn van een organisatie die mij als lid wil hebben. Voor mij zou die drempel te hoog liggen en dan ben ik hier weg. Ik zal mijn loopverslagen dan wel op mijn eigen blog zetten. Of gewoon helemaal nergens.

Ik wil ook niet gecontacteerd worden door lopers uit mijn omgeving. Dat lijkt me vreselijk eng, mensen die ik van haar noch pluimen ken. De enige mensen waar ik _eventueel_ mee wil lopen, zijn de #loopvriendin van Linkeroever die ik al kende van op de dansles, en mijn #runningcoach uit Aalst die ik al 7 jaar ken van op Twitter. Eventueel nog een #loopmaatje uit Gent die ik ook ken van op de dansles. Nochtans woon ik in Sint-Niklaas en is dat allemaal niet vlak bij de deur dus is dat er nog nooit van gekomen in de praktijk, en voor mij is dat ook best ok.

Ik denk dat wie niet graag alleen loopt, dat die misschien al gemakkelijker de stap zet naar een plaatselijke loopclub. Dan heb je geen ledensite nodig, alleen maar een statische pagina met een oplijsting van de verschillende loopclubs en hun contactgegevens. Volgens mij bestaat dat al.
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile

Hellothere

Berichtdoor Hellothere » 20 Mei 2014, 15:07

AmedeeVanGasse schreef:... alleen maar een statische pagina met een oplijsting van de verschillende loopclubs en hun contactgegevens. Volgens mij bestaat dat al.

Forumoverzicht ‹ Loopclubs ;)

AmedeeVanGasse

Berichtdoor AmedeeVanGasse » 20 Mei 2014, 16:26

Ziedet! :-D
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile

mini

Berichtdoor mini » 20 Mei 2014, 18:18

En ik blijf toch graag wat anoniem ook. 'k Vind het internet al zo 'bloot' ;)

fann

Berichtdoor fann » 20 Mei 2014, 19:09

Ik ook eerlijk gezegd... Kom beroepshalve in contact met heel veel 'klanten'.

Zou die liever niet al zwetend tegenkomen in mijn vrije tijd :lol:

Dries STR

Berichtdoor Dries STR » 06 Jun 2014, 22:16

Ik denk dat de meningen hierover verdeeld zijn:
Maar, aangezien het veel tijd & moeite kost om dit in te bouwen, en het eigenlijk geen "must" is, denk ik dat we besluiten van dit toch maar niet te gaan doen.

Misschien ooit in de toekomst wanneer er heel veel vraag naar is :-)

Giwreh

Berichtdoor Giwreh » 26 Jun 2014, 11:06

Het 1° antwoord begint met :
"Tot voor kort was het zeer moeilijk om de S2R podcasts te vinden op het internet."
Podcasts ?? Daar ging mijn voorstel en vraag niet over. Tjonge ! ...

Er wordt dus wel haarfijn uit de doeken gedaan WAAROM deze site nagenoeg dood is, met ZO veel profielen...
:-)
In plaats van er aan te werken : self fullfilling prophecy.
In zekere zin 'typisch Belgisch' !?? ;-)
Voor mij is een "sociaal medium, dat niet sociaal is" , waardeloos. En blijkbaar stemt inderdaad vrijwel iedereen met de voeten.

Nota, voor wie het niet zou weten : De ondertitel van deze website is, copy paste:
Beginnen met lopen - Start to run - Doe het samen!
Doe het samen... :mrgreen:
En als je dan op de site komt die dat suggereert, dan is daar plots NIETS voor voorhanden.
En wordt zelfs uitgelegd dat niemand dat hier wil ?? Was Kafka op bezoek ? :D
Groet

Hellothere

Berichtdoor Hellothere » 30 Jun 2014, 15:23

Hmm Giwreh,

Een paar bedenkingen op jouw bedenkingen :

Ik heb de indruk dat je niet goed het onderscheid kan maken tussen de site, het forum en het ledenbestand.
De site zelf (waar ik niet over ga) is inderdaad redelijk statisch. Hier ga ik niet verder over uitweiden, want ik meende dat de vraag (en het voorstel) betrekking hadden op het forum, en het ledengedeelte.

Met het verhaal van de postcast gaf ik aan waarom er zoveel "dode" profielen zijn (of minstens een pak die in "coma" liggen). De idee om hierin even opkuis te doen is zeker niet in dovemansoren gevallen.

Dit forum op zich is echter verre van dood. In elk geval als ik er enkele dagen niet geweest ben, dan zie ik ettelijke tientallen nieuwe postings (en moesten dat er elke keer honderden zijn, had ik pogingen om bij te lezen al lang gestaakt. Dus ik ben trots op het forum, wat we er tot op heden van gemaakt hebben, en vooral het enorme succes hiervan. Via het uitwisselen van ervaringen en tips hebben we flink wat lopers aan het lopen kunnen krijgen, en via de vele aanmoedigen ook kunnen houden, en daar zijn we trots op.

Dit forum is voor een stukje samen lopen door de ervaringen en de tips. De meesten hier verkiezen daar buiten individueel te lopen, en degenen die dat niet willen zoeken een loopclub of spreken af met vrienden en kennissen. In het geval van de "individualisten", het "samen" doen we hier, door informatie en tips uit te wisselen, en het lopen doen we zelf.

En net de reden waarom dit forum zo'n succes is, is dat de drempel zeer laag is. Je registreert, en begint te posten, that's it.
Zaken die, zoals je aanhaalt "strikt verplicht zouden moeten zijn" verhogen die drempel al, en zoals sommigen (van onze zeer regelmatige) posters al aanhaalden, voor hen zou het niet meer hoeven.

Om een lang verhaal kort te maken, als sociaal medium is dit forum meer dan geslaagd (voor mij toch). Uiteraard zullen er hier met regelmaat mensen komen kijken die het, net als jij, voor hen waardeloos vinden, maar die blijven dan gewoon weg, hun goed recht.

Hoe dan ook, ik heb ook nooit gezegd dat niemand, wat jouw voorstel is, hier wil, ik heb enkel gezegd dat daar tot op heden geen vraag naar is.
wij krijgen regelmatig vragen binnen hoor, voor nieuwe rubrieken, over functionaliteit, ... en doorgaans zullen we die vraag ook in overweging nemen als daar voldoende draagkracht toe is. Ook jouw vraag is bij deze genoteerd, en bij interesse van anderen zullen we zeker kunnen kijken wat we kunnen doen. Dus even afwachten of hier een draagvlak voor is.

Daarom ook dat ik dit topic even heb opengelaten, om reacties af te wachten. Tot op heden waren er dat maar enkele (van regelmatig postende forumleden, en die waren eerder terughoudend.

Ten slotte nog dit :

Giwreh schreef:In plaats van er aan te werken : self fullfilling prophecy.

Voel je vrij om er met ons aan te werken, is dat ook net niet de bedoeling van een sociaal medium ????
Er is niks wat jou belet om bijvb. een facebook pagina of een "zusterforum" op te zetten, met, voor en door mensen die dezelfde behoefte als jou hebben, en staan springen om hun naam, toenaam, leeftijd, woonplaats, loopplaats, loopprestaties, .... op het Internet te gooien, in de hoop gecontacteerd te worden door wildvreemden die met hen, aan de gewenste afstand een snelheid een rondje willen draaien. Als het zo'n overdonderend succes zou blijken te zijn als jij zou wensen, denk ik wel dat we dan naar jouw site kunnen linken vanaf hier, twee vliegen in een klap, degenen die hier anoniem "hun ding" willen doen, blijven dat doen, maar kunnen wel de weg vinden naar "die andere" site waar ze wel zichzelf kunnen uitleven qua zoeken naar loopmaatjes.
Giwreh schreef:In zekere zin 'typisch Belgisch' !?? ;-)

Neejeuhhh, lopen is voor iedereen, en stopt niet aan de belgische grens. wij hebben hier lopers uit de ganse wereld (nederlandstalig, da's nu eenmaal de taal van dit forum) die hier al eens posten. Mensen die lopen in Scandinavie, Canada, turkije, wij kijken verder dan de grenzen. Is daarom spijtig dat we een klein taalgebiedje zijn.

Terug naar “Website”