De juiste loopschoen

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
sherrif

Re: De juiste loopschoen

Berichtdoor sherrif » 16 Aug 2014, 00:15

Ik kreeg via het werk New balance schoenen en liep daarmee ... continu moeten afbreken na ongeveer een maand ... Shin splints of toch pijn aan het scheenbeen ... Uiteindelijk ook ens de stap gezet naar Shop 2run in ekeren/mariaburg ... daar op de loopband en een paar schoenen getest .. uiteindelijk de keuze aan de verkoper gelaten en op Brooks uitgekomen ... Sinds ik die heb (en ik zijn raad van langzaam opbouwen , wegblijven van asfalt/beton en kleinere pasjes nemen) geen last meer gehad ... daarstraks nog les 19 gelopen 8/10/8 en het gaat me echt goed af ... ondertussen ook van 100 kilo naar 92 afgezakt en dat motiveerd ... Dus juiste schoenen hebben bij mij wel degelijk hun waarde bewezen... Als ik jou was zette ik die asics in de kast en kocht er andere (of als je je oude nog hebt en ze niet versleten zijn loop hje daar even terug mee en kijkt of het verschil geeft ? veel succes !

moychi1

Berichtdoor moychi1 » 25 Aug 2014, 18:10

Begonnen met lopen op 23 december 2012 nu nog altijd aan het lopen en al lange tijd zonder blessures nu loop ik telkens een toer van 13,5 km zonder enig probleem maar niet echt snel denk ik nl rond de 9 km/uur of aan een tempo van ongeveer 6,50 km min maar zweten is belangrijk en me goed voelen. Ik loop ongeveer 3 soms ook maar 2 keer deze toer en soms 4 keer en ik moet er ook wel tijd voor hebben dat speelt allemaal wel een rol wanneer en hoeveel per week ik kan lopen vandaag in de regen ik vind dat helemaal niet leuk maar ja toch maar gelopen anders loopt ne mens niet meer op den duur ik loop met brooks dezelfde al bijna 1400 km en nog altijd goed genoeg, (http://runkeeper.com/user/moychi1/profile) hier kan je dan zien wat ik gelopen heb sinds 2 december 2013 dus ik was al wel een tijdje bezig alvorens gebruik te maken van dit programma. Vandaag veel geluk gehad net thuis gekomen van mijn toertje lopen en het begon weer eens te regenen, daar heb ik echt een hekel aan.

Sven1971

Berichtdoor Sven1971 » 11 Sep 2014, 13:49

Start to Run schema tot 5 km volledig uitgelopen een paar weken geleden.
Ongeveer een maand geleden naar RS Lab in Sint Amandsberg (Gent) geweest voor nieuwe schoenen. Na wat testen (oa het lopen in de vitrine) bleek dat Asics voor mij de juiste schoenen waren. Kan toevallig zijn, maar ook mijn vorige schoenen waren al Asics. Ik heb 140 euro betaald en alles gaat goed.
Toch best dat ik nieuwe schoenen kocht, want de vorige waren volledig versleten en zoals de podcast vaak in mijn oor fluisterde "om blessures te vermijden, heb je enkel goede schoenen nodig en dat is het enige dat je nodig hebt om te lopen".

flatcoatjrt

Berichtdoor flatcoatjrt » 24 Sep 2014, 16:25

Weet iemand of de diverse soorten schoenen van Asics maatvast zijn?

Ik heb leuke trail-schoenen gezien voor "erbij" :mrgreen:

Groetjes Mirjam

geertm1969

Berichtdoor geertm1969 » 21 Jan 2015, 14:57

Sinds een week Brooks Dyad 8 na rug en linker been problemen met vorige schoenen. Nu een 3 tal keer gaan met lopen en alles is momenteel prima.
Deze werden mij aanbevolen door rslab en momenteel super tevreden.

Ik probeer lopen in de winter te combineren met fietsen, ben dus niet de loper want zit meer op fiets

JackoBond

Berichtdoor JackoBond » 21 Feb 2015, 14:20

Vanochtend ben ik ook voor de eerste keer naar RSlab geweest. Zeer vriendelijke mensen en ze nemen daar ook hun tijd voor je analyse en het testen van verschillende schoenen. Uiteindelijk ben ik ook naar huis gekomen met een paar Brooks Dyad 8 schoenen. Ik liep daarvoor met een paar Nikes van 50 eur maar ik had een beetje last van de rechter knie en de dag na het trainen voel ik dat wat voorzichtiger moet zijn met mijn rug.

Ik ben benieuwd, ik test ze straks voor de eerste keer uit :)
Even a bad run is better then no run at all!

MMJ

Berichtdoor MMJ » 24 Feb 2015, 12:26

en?en?en?

JackoBond

Berichtdoor JackoBond » 24 Feb 2015, 12:32

De schoen bevalt mij zeer goed! Met mijn Nike sportschoenen(standaard sloefkes van 50 eur) voelde ik s'anderendaags dat ik toch niet onnozel moest doen(rug) maar met de Brooks... hemelsbreed verschil :) Het toeval wil dat ik na mijn eerste training van zaterdag met de Brooks last had van een pijnlijke knie(nu nog steeds, heb mezelf wat extra rust gegund momenteel). Maar het lijkt me weinig waarschijnlijk dat het aan de Brooks te wijten valt? Ik veronderstel dat ik gewoon kan trainen met nieuwe schoenen zoals ik gewoon ben of is enige beperking/voorzichtigheid toch aangewezen? Bij RS lab hebben ze hier niets van gezegd alleszins.

Hellothere

Berichtdoor Hellothere » 24 Feb 2015, 13:41

JackoBond schreef:Ik veronderstel dat ik gewoon kan trainen met nieuwe schoenen zoals ik gewoon ben of is enige beperking/voorzichtigheid toch aangewezen? Bij RS lab hebben ze hier niets van gezegd alleszins.

Misschien had je al een lichte blessure toen je de schoenen kocht, en voel je die nu nog.
Met pijn lopen is sowieso af te raden, maar ik denk ook niet dat je al een blessure hebt opgelopen door één keertje met de nieuwe schoenen te lopen, geef jezelf even de tijd om eraan te wennen.
De Brooks Dyad is een neutrale schoen, wat zou betekenen dat je niet al te moeilijke voeten/enkels hebt.
Dus voorlopig zou ik gewoon trainen, volgens het schema dat je in gedachten hebt.

Bij mij "wringt" elk nieuw paar schoenen ook gedurende de eerste paar loopjes, maar gezien ik nu al jaren met hetzelfde modelletje van schoenen loop (Brooks Beast) heb ik uiteraard minder last van de overstap.

Maar als de pijn blijft (of erger wordt), zou ik toch even wat rust inlassen, tot deze enkele dagen weg is.
Komt de pijn nadien toch nog terug, dan heb je misschien een kleine correctie aan de schoen nodig, maar gezien RS je een neutrale loopschoen heft aangemeten, onderstel ik dat ook dit niet zal nodig zijn.

Hou ons op de hoogte.

JackoBond

Berichtdoor JackoBond » 02 Mar 2015, 12:12

Ondertussen een 3tal trainingen achter de rug met de nieuwe loopschoenen. Ze bevallen mij prima, de knie is ook aan de beterhand!

Gelukkige loopster dus,hopelijk zijn we nu vertrokken voor een lange tijd :)

Terug naar “Eigen ervaringen”