mijn loopband en ik... we hebben elkaar echt gevonden, en het klikt geweeeeldig
Ben sind een tweetal maanden de gelukkige bezitter van een (Kettler Track Motion) loopband.
Man, man, de wereld van het lopen is hiermee voor mij helemaal open gegaan
Na 3 jaar blijvend sukkelen met een veel te hoge hartslag, piepende ademhaling, frustraties, schrik van loslopende honden, schrik in het donker,... , heb ik nu echt het gevoel dat ik loop!
De laatste maanden op de looppiste liep ik wel telkens mijn 5km's maar moest toch om de km een wandelpauze inlassen omdat mijn hartslag boven de 160 bpm ging. Ook al liep ik supertraag, er kwam maar geen verbetering in. Na amper 200m lopen ging hij telkens weer de hoogte in, en voor mijn leeftijd (52 inmiddels bijna
De eerste keer op de loopband was ik dus nog heel voorzichtig en volgde ik hetzelfde programma als buiten, 1km lopen 1minuut wandelen enz... maar toen ik na enkele keren merkte dat mijn hartslag nauwelijks boven de 140 uitkwam, ben ik gewoon blijven doorlopen. De eerste keer 30 minuten en ondertussen loop ik al 40 minuten aan 1 stuk met een hartslag die tussen de 135 en 140 blijft. Ben dan ook begonnen met af en toe wat versnellingen (4x3minuten) in te bouwen en dat gaat ook nog steeds super!!! Ik loop nog altijd zeer zeer traag hoor. Mijn gewone loopje aan 6,5 km/u en mijn versnellingen aan 7,5 km/u.
De 40 minuten vliegen nu voorbij
Voor mij niets dan voordelen met mijn loopband! Regen, wind, sneeuw, ijzel, geen excuus meer, ik zet gewoon mijn raam wijd open, de radio keihard, t-shirt en korte broek aan en ben vertrokken (en ondertussen zorgt de echtgenoot voor een lekkere maaltijd). Mij zul je dus niet meer horen zuchten.
Ben benieuwd, vanaf de dag dat het buiten licht blijft tot 20u00 trek ik terug de straat of de looppiste op. Ben echt benieuwd of de vooruitgang ook buiten nog te merken zal zijn...