HIIT Training

Post hier je schema's als er een goed schema bijzit dan posten wij het op onze website.

Facebook

Re: HIIT Training

Berichtdoor lientje » 24 feb 2011 13:02

Nog een vraagje op aanraden van de sportdokter eet ik nu 's middags warm en 's avonds lichte maaltijd, maar is dat dan ok om na die warme maaltijd +- 2u erna HIIT te doen, voor max. vetverbranding, of hoe doen jullie dat?
lientje

Berichtdoor flightleader » 25 feb 2011 12:04

Ik zou niet na je warme maaltijd HIIT training doen, of toch langer wachten dan 2uur. Je darmen gaan vol zitten en je kan gemakkelijker last krijgen van darmklachten.
Ikzelf drink juist wat voor HIIT training en daarna eet ik direct.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
A Running Female Gamers mind
flightleader

Berichtdoor Dimi » 27 feb 2011 18:06

in principe 1u wachten.
Dimi

Berichtdoor lientje » 21 maart 2011 12:51

hallo, ik zit nu in de helft, 4 weken HIIT erop zitten, is nog steeds zwaar en begin sinds vrijdag beetje pijn tevoelen aan de bilspier, ik weet dus niet wat het deze week zal zeggen..
Maar wel zie ik tot nu toe geen verschil op de weegschaal, buiten 3cm afgevallen, wat in niks resulteert inzake vet%..
Had ik het niet gedacht dat het weer bij mij niks zou opleveren.. :x
sinds enkele weken ook overgeschakeld naar nog enkel vis (tonijn in eigennat) en kip te eten, alle andere vettige vleessoorten geschrapt.

Mijn eetpatroon:
2kiwi's en 2 volkoren boterhammen met light confituur of smeerkaas
1 stuk fruit (appel/peer/mandarijn)
100g kip, met 80 gr ongekookte volkoren pasta (geen aardappelen meer) en groente
1 stuk fruit
2 bruine volkoren boterhammen, groenten en een 50gr kippewit/smeerkaas, of es een gekoote ei of tonijn
potje magere kaas
1 liter groene thee en 1 liter water

Na de training, ongeveer 1 uur erna, eet ik wel es een banaan of hardgekoot ei zoals je me aanraadde.
Ik doen de HIIt 3 à 4 keer per week
5 min opwarmen, dan 10x 45sec 14km/uur, gevolgd door 1 min 6km/uur en 5 min cool down..

Ik ben echt ten einde raad.. maar ik wil de 8 weken wel afronden ..
lientje

Berichtdoor flightleader » 21 maart 2011 14:32

Die 3 cm van waar is die afgegaan, normaal zou dat vet moeten zijn die daar verdwenen is en spier die in de plaats gekomen is. Als je hetzelfde weegt en weer je vetpercentage meet ( http://www.dieetabc.nl/calculators/vetpercentage3 ) dan zou moet het gezakt zijn. Uw vetvrije massa zal omhoog gegaan zijn wat wil zeggen dat je spieren opgebouwd hebt. Spieren is goed want hebben veel energie nodig. Niet teveel concentreren op de weegschaal maar op de lintmeter, die zegt je dat je er strakker uitziet (3cm weg)
Die kiwi's zou ik vervangen door een multi-vitamine pilletje. In de plaats zou ik een yoghurt eten (niet gesuikerd, mager).

Zeker volhouden, indien je kan op de andere dagen nu je HIIT gewoon bent nog wat gaan lopen.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
A Running Female Gamers mind
flightleader

Berichtdoor lientje » 21 maart 2011 22:08

net even gerekend:
vet% is 0,4 gedaald, kg vet is 0,5kg gedaald en vetvrije massa is zelfde gebleven, dus ik heb geen idee wat deze cijfers zijn goed of slecht, maar echt spectaculair vind ik ze niet echt.
kiwi's eet ik om beter darmtransit te hebben, door jarenlange medicatie heb ik problemen en zware verstopping en met kiwi te eten helpt me dat wel.
en dan de andere dagen gewoon op hartslag lopen zoals ik vroeger deed en hoelang moet dat dan duren?
vandaag were HIIT gedaan, maar mijn heup en bilspieren wel pijnlijk en zeurend gevoel, is wel zeer belastend voor je spieren zeker?
ik probeer zeker 3x hiit te doen en 1x gewoon te lopen..
en dan na 4 weken nog es te evalueren zeker?
echt raar vind ik het wel of hoe was het van jou na 4 weken/8 weken dit te doen?
lientje

Berichtdoor Hellothere » 22 maart 2011 10:05

Met een HIIT training verbrandt je ook geen vet maar suikers / koolhydraten.
De inspanning is te intensief en te kort.
Je lichaam heeft instant energie nodig, en die wordt niet uit vetten gehaald.

Als je vet wil verbranden doe je dat beter door een langzamere duurtraining.

HIIT is dan weer wel goed om op korte termijn de conditie wat op te krikken (hoewel daar de meningen ook verdeeld over zijn).
Hellothere

Berichtdoor stifke » 28 feb 2012 15:15

Amai, goeie tips allemaal
stifke

Vorige

Facebook

Keer terug naar Schema's