wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.

Facebook

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Berichtdoor bloem » 02 feb 2012 10:54

We hopen het met je mee Flightleader !

Beentjes voldoende uitgerust en dus gisteren mijn eerste 5 km vd maand gelopen, die ijskoude wind tegen in 't begin was wel weer zwoegen... Wind mee ging dan weer eens zo snel ;)
Had met de ineens veel lagere temperaturen toch ook maar extra laagje voorzien: 'n goei loop-T-shirt (soort thermoding) van 't lief onderaan getrokken... :mrgreen: Verder mijn onlangs in de solden gekochte warme loopshirt met col en extra lange mouwen (met gat voor duim, dus zelfde principe als handschoentjes zonder vingertoppen) -die aankoop heb ik me nog geen seconde betreurd, heb sindsdien geen ander shirt meer gedragen (om te lopen)-Daarover nog een winddicht loopjasje vd aldi... Loopshirt lange mouw heb ik daar ook eens eentje gekocht maar dat is het toch niet echt... Ander materiaal en ook qua pasvorm veel minder fijn...
Vroeger liep ik ook met legging onder joggingbroek maar vorig jaar ook eens geïnvesteerd in lekker warm loopbroekje en ... idem, nog geen spijt van... Gisteren ondanks 2 coltruitjes over mekaar én jasje toch ook nog -hoe noemt zoiets ?- 'n bef ? over mijn hoofd getrokken zodat mijn mond en wangen ook nog lekker uit de wind zaten én tenslotte nog een bandje over mijn oren... Goed ingeduffeld op pad dus... geen kou gehad ;) Enkel dat eerste stuk wind tegen voelde ik de wind zo door mijn schoenen heen blazen... gelukkig geen last van gehad... Jullie speciaal warme (loop?-)sokken voorzien bij deze temperaturen ?
bloem

Berichtdoor Lutgard » 02 feb 2012 13:17

Beste Bloem,
als je Str. doet en in zo'n koud weer dan moet je wel enkele laagjes aan hebben. Ik heb gisteren les 13 gelopen en ik vond het zeer koud. Ik had een joggingbroek aan met daarboven een molton trainingsbroek, een t-schirt met lange mouwen, een trui en een loopvestje van aldi. Ik had handschoenen en een band rond mijn hoofd. Ik had gewone kousen aan omdat ik nooit koude voeten heb. Ik loop toch liever als het een beetje warmer is.
Lutgard

Berichtdoor Hellothere » 02 feb 2012 14:19

bloem schreef:Jullie speciaal warme (loop?-)sokken voorzien bij deze temperaturen ?

Nee mijn voeten zijn het enige wat winter en zomer ongeveer hetzelfde verpakt zijn.
Van koude voeten heb ik eerlijk gezegd nog nooit last gehad, ook niet bij deze vriestemperaturen.

@Lutgard,

Ik kan me voorstellen dat de S2R met dit weer, zeker als daar nog regelmatig stapstukken inzitten waarbij je uiteraard recupereert maar ook afkoelt. Goeie nieuws is dat de warme loopstukken binnenkort langer worden, en de koude wandelstukken korter en schaarser.

en binnen een dikke maand blijf je lopen, en kan de koude je neit zoveel meer maken, geduld en volhouden, je bent een "echte" ;)

PS @allen : Dit forum heeft een topci "Lopen in de winter" . Misschien de moment om dit ook nieuw leven in te blazen :lol:
Hellothere

Berichtdoor Forceback » 05 feb 2012 19:01

Al een week niet gelopen :cry:
Maar de goesting is nog niet weg :D
Forceback

Berichtdoor bloem » 06 feb 2012 11:07

Vrijdag begon het net te 'snipsneeuwen' toen ik begon aan mijn rondje... 'k Vond het wel kouder dan woensdag... Vingers leken af te vriezen... Gelukkig na half uurtje terug 'warm' en dus nog kleiner rondje bij gelopen. In totaal 56min.. ('n 9 km) ...daarna auto zowat moeten uitgraven ;)
Zaterdag fikse wandeling id sneeuw/vrieskou... brrrr... (lopen is duidelijk warmer!)
Zondag een uur en drie gelopen (10?), met handschoentjes deze keer... Vandaag wel weer stijve bovenbenen... :roll: Soit, rust tot woensdag nu...
bloem

Berichtdoor Stardust » 06 feb 2012 18:04

Vorige week een weekje naar Sunparks op vakantie geweest, ettelijke graden onder nul... Brrr!!!
Dinsdags heb ik netjes les 9 gelopen, niet speciaal extra ingepakt, maar wel met handschoenen aan gelopen. Alles ging heel goed, ik gleed af en toe wel uit, maar nooit gevallen.
De andere dagen werd het echt té koud en ik heb pas vandaag terug kunnen lopen, maar wel direct met les 10.

Normaal als er te lang tussen zit, herhaal ik de laatste les nog eens om er terug in te komen. Maar dat heb ik nu niet gedaan en het was blijkbaar dus ook niet nodig. Ik merk ook aan mezelf dat ik sneller begin te lopen, dat probeer ik nog even tegen te houden.

Ik merk wel dat ik tijdens het begin van de les pijn krijg in mijn benen (vermoeide benen), maar na de tweede periode lopen is dat meestal voorbij. Ook tijdens de langere blokken van 4 en 5 minuten zijn de eerste twee à drie minuten het zwaarste, daarna loopt het allemaal lekker los. Ik hoop dat dat zo blijft, liever in het begin een beetje doorbijten en daarna goed kunnen doorlopen dan op het einde met je tong op de grond te lopen!

Wat heb ik aan bij zo'n winterse temperaturen: mijn zwangerschapsjoggingbroek (ja, écht waar, maar die zit zo lekker en hij past me even goed, ook al heb ik absoluut geen dikke buik meer), een topje, t-shirt, gilet met kap en daarover een fleece gilet. Als er veel wind staat neem ik ook nog een sjaal mee. En de kap van de gilet gaat op om mijn oren uit de wind te houden.
Stardust

Berichtdoor Stardust » 06 feb 2012 20:18

Ik heb een vraagje, heb vandaag les 10 uitgelopen en wou al eens kijken op het loopschema wat les 11 in petto had...

Nu vind ik nergens het schema dat overeenkomt met mijn podcasts van Evy! Het schema dat ik er voordien bij had, kwam wel altijd mooi overeen, tot en met les 9. En dan is het anders!

Op de podcast was het bij les 10: 1', 1', 2', 2', 3', 3', 3', 3', 3', 3' en op het loopschema zitten er al twee stukken van 5 minuten in! En tijdens de podcast zei ze echt letterlijk "We zijn al aan de 10e les" dus ik was zeker niet verkeerd.

Zowel het schema van 2006 als het schema van 2011 komen hiermee niet overeen... Heeft er iemand wel dit schema?
Ik heb les 9 gelopen als volgt: 1', 1', 2', 2', 3', 3', 4', 3', 5', 1' dus dat komt nog overeen met het loopschema van 2006. En dan ineens niet meer??? :shock:
Ik zou graag weten wat les 11 in petto heeft...
Stardust

Berichtdoor Kathy » 07 feb 2012 09:43

Stardust het schema komt wel overeen hoor, sommige weken loop je namelijk twee keer, week 4 is een herhaling van week 3, dus les 10 heeft hetzelfde loopschema als les 7
Kathy

Berichtdoor Kathy » 07 feb 2012 14:32

Na een flinke verkoudheid en 5 dagjes rust vanmiddag mij toch eens terug aan een loopje gewaagd. Omdat ik vorige week maar 2 van de 3 loopjes kunnen doen heb, loop ik week 7 nog is opnieuw.
Alhoewel ik niet zo snel gelopen heb, ging het lopen toch wel vrij stroef en m'n hartslag was ook wel vrij hoog, lag gemiddeld rond de 168. Misschien toch nog niet helemaal hersteld van die verkoudheid :cry:
Kathy

Berichtdoor fann » 07 feb 2012 19:08

Al weer niet gelopen vandaag.... Heb jaren geleden last gehad van mijn knie en lopen op een harde ondergrond gaat nog steeds moeilijk.

Denk met heimwee terug aan de weken dat ik vloekte op de modder in het park en het water in mijn loopschoenen :mrgreen:

Enfin, zal dus nog maar eens 1.30 gaan doorbrengen op home trainer met een goed dvdeetje op.
fann

VorigeVolgende

Facebook

Keer terug naar Eigen ervaringen